جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16666
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۵:۲۲

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با سفیر و کاردارهای تروئیکای اروپایی: بغداد می تواند نقشی اساسی در حمایت از ثبات منطقه ایفا کند

«محمد علی الحکیم»،وزیر امور خارجه عراق در دیدار با سفرای تروئیکای اروپایی تاکید کرد بغداد می تواند نقشی محوری و اساسی در حمایت از ثباتِ منطقه خاورمیانه ایفا کند.

«جان ویلکس»، سفیر بریتانیا در عراق و «یوخن مولر» و «جان نوبل» کارداران سفارت آلمان و فرانسه در بغداد با حضور در مقر وزارت امور خارجه این کشور با «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش میدل ایست نیوز الحکیم در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به همکاری‌ها برای تحقق صلح و امنیت در منطقه، بر پایبندی عراق به برقراری روابط با کشورهای مختلف بر مبنای تحقق منافع فیمابین و مقابله با خطرات مشترک تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیلپماسی عراق تاکید کرد: «ما خواهان حفظ صبغه راهبردی مناسبات هستیم و معتقدیم عراق می تواند نقش محوری و اساسی در حمایت از ثباتِ منطقه خاورمیانه ایفا کند.»

وی با اشاره به چالش‌های منطقه در مرحله کنونی، عنوان کرد: «همگان باید سیاست آرام‌سازی اوضاع را در پیش بگیرند و با پایبندی به عدم مداخله در امور داخلی کشورها و حفظ حاکمیت آن، اصل گفت‌وگو را مبنا قرار دهند.»

الحکیم با بیان تحولات عراق و منطقه، بر اهمیت انجام همکاری‌ها به منظور حمایت از صلح و ثبات، در سایه چالش‌هایی که منطقه با آن دست به گریبان است، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق در پایان اظهار داشت: «عراق همه گزینه‌های دیپلماتیک و قانونی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است تا در راستای صیانت از امنیت و حاکمیت خود مانع از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشور شود.»

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت + 8 =