پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16595
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

وزرای خارجه عراق ـ اردن ـ مصر بر ضرورت حمایت از روند بازسازی عراق تأکید کردند

وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای رسمی درباره نشست سه جانبه وزرای خارجه عراق ـ اردن ـ مصر در بغداد نتایج این نشست را سازنده و مثبت اعلام کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز در بیانیه وزارت امور خارجه عراق که یکشنبه شب (۴ اوت) منتشر شده آمده که در این نشست تقویت همکاری های مشترک و حمایت از تعامل مشترک عربی براساس تفاهمات و مشارکت های متنوع در عرصه های سیاسی و امنیتی و انرژی و صنعتی و تجاری و مسکن بررسی شده است.

در این بیانیه آمده که حاضران در این نشست بر حمایت از عراق در روند بازسازی و تقویت سرمایه گذاری در این کشور و افزایش مبادلات تجاری و تقویت بخش انرژی و مناطق مشترک صنعتی و همکاری فرهنگی و نیز مبارزه با تروریسم و حمایت از عراق در نابودی کامل گروه تروریستی داعش تأکید کرده اند.

این بیانیه افزوده که حاضران بر تشکیل جلسات هیئت پیگیری توافقات نشست سه جانبه و هماهنگی در عرصه اقتصادی و توسعه و سیاسی و امنیتی و فرهنگی تأکید کرده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق تأکید شده که در این نشست به مسائل منطقه ای و بین المللی که بر منافع عالی سه کشور تأثیر دارد نیز پرداخته شده و حاضران بر اهمیت هماهنگی در مواضع جهت رسیدن به راه حل های فراگیر و پایان دادن به بحران های کنونی منطقه به خصوص در مسئله فلسطین، سوریه، لیبی و یمن تأکید کرده اند.

«محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق در نشست مطبوعاتی مشترک با همتایان مصری و اردنی خود نیز تأکید کرد که موضع عراق همواره حمایت از راه حل های سیاسی و افزایش مشورت هاست.

او گفت که این موضع برآمده از وضعیت بی ثبات منطقه است که مایه نگرانی است و باعث تنش در سراسر منطقه شده است.

الحکیم هدف از این نشست را پیگیری نشست نخست وزیر عراق و پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر در قاهره دانست.

نشست سه جانبه سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر؛ ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن؛ و محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه در بغداد برگزار شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه + 4 =