جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16585
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۴:۰۹

وزارت امور خارجه عراق:روابط خوبمان با ایران و امریکا می تواند در آرام کردن منطقه مؤثر باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق تأکید کرد که عراق تماس های گسترده ای با همه کشورهای عربی برای حفظ ثبات منطقه دارد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، تأکید کرد که روابط دوستانه عراق با ایران و امریکا به عراق اجازه می دهد که نقشی در تقویت آرامش میان دو کشور بر عهده بگیرد.

به گزارش میدل ایست نیوز او در مصاحبه ای گفت که حضور عراق در نشست آستانه و حضور گسترده هیئت های دیپلماتیک در عراق نشان دهنده روند بازگشت عراق به نقش و جایگاه خود در منطقه است.

الصحاف حضور عراق در نشست آستانه به دعوت کشورهای ضامن یعنی ایران و ترکیه و روسیه را در چارچوب تلاش های عراق برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه دانست و تأکید کرد که «حیدر العذاری»، سفیر عراق در مسکو، رئیس هیئت عراقی حاضر در نشست آستانه خواهد بود.

او گفت که وزارت امور خارجه عراق پایبند به دیدگاه سیاسی عقلانی واقع بینانه است که به موجب آن باید یکپارچگی سوریه حفظ و مسیرهای آرامش و ثبات پیش گرفته شود تا فرصت سیاسی مناسب برای گفت وگوی مسالمت آمیز اطراف آغاز شود و ملت سوریه از آسیب های بیشتر در امان بمانند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین درباره موعد سفر نخست وزیر این کشور به ایالات متحده گفت که هنوز زمانی برای این سفر تعیین نشده و تأکید کرد که موضع عراق درباره تنش میان ایران و امریکا همان موضعی است که بارها بر آن تأکید کرده ؛ یعنی بی طرفی فاعلانه.

او افزود که عراق از هیچ کوششی برای آرام کردن اوضاع منطقه فروگزار نمی کند و خبر داد که وزارت امور خارجه عراق تماس های گسترده ای با همه کشورهای عربی دارد و همه می دانند که درصورت بالاگرفتن تنش میان ایران و امریکا همه کشورهای عربی و منطقه با چه خطرات و چالش هایی مواجه خواهند بود.

الصحاف اظهار داشت که عراق نقش اثرگذار و مثبت دارد و این به معنای وساطت نیست بلکه مهم آن است که عراق یکی از اطراف مهم در صحنه منطقه است و باید صدای خود را به همگان درباره ضرورت حفظ دستاوردهای ملی عراق و آرام نگه داشتن منطقه و حفظ ثبات در آن برساند.

پیش از این وزارت امور خارجه عراق نیز اعلام کرده بود که دعوت کشورهای ضامن نشست آستانه برای حضور در این نشست به عنوان عضو ناظر را می پذیرد و به تلاش ها برای حل مسالمت آمیز مسائل منطقه به خصوص مسئله سوریه کمک می کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه × 9 =