- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

ورود کاروان جنبش «النجباء» عراق به ایران برای کمک به سیل‌زدگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاروان جنبش النجباء، عضو الحشد الشعبی عراق برای کمک به ایران جهت مهار سیلاب و کمک به سیل زدگان ایرانی وارد ایران شد.

کاروان کمک‌های عمرانی و رفاهی مقاومت اسلامی نُجَباء با بیش از ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین از مرز مهران وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش کانال اطلاع‌رسانی این جنبش، تمامی مدیران دفاتر نمایندگی نُجَباء در عراق و در رأس آنان «حاج نصر الشمری» رئیس شورای اجرایی جنبش، این کاروان را همراهی می‌کنند.

نجباء اعلام کرده که «این کمک‌ها که با فراخوان مقاومت اسلامی نُجَباء توسط دفاتر نمایندگی این جنبش در استان‌های مختلف عراق جمع‌آوری شده است، به استان‌های خوزستان و لرستان ارسال خواهد شد».

طبق این گزارش، همچنین قرار است کاروان نُجَباء علاوه بر توزیع بسته‌های حمایتی شامل کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری، عملیات امدادرسانی خود را در قالب استقرار موکب و اعزام تیم‌های جهادی برای رفع انسداد معابر پیگری کند… ترمیم و ساخت مساجد و مدارس از دیگر برنامه‌های این جنبش در استان‌های لرستان و خوزستان است».

سایت اطلاع‌رسانی نجباء نوشته، از ساعات ابتدایی حادثه سیلاب در روزهای آغازین سال نو در ایران، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء و تعداد دیگری از گروه‌های الحشد الشعبی با شعار «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا نوبت یاری ما رسیده است» با ملت ایران ابراز هم‌دردی و هم‌یاری کردند.

همزمان با ورود النجباء به ایران، سازمان الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرد که نیروها و تجهیزات این سازمان برای کمک به اهالی منطقه جهت مهار سیلاب‌ها عازم مناطق مرزی ایران و عراق شده‌اند.

این سازمان جمعه (۲۳ فروردین) اعلام کرد که واحد مهندسی و لجستیکی الحشد الشعبی برای انحراف مسیر سیل و حمایت از مناطق عراق در برابر سیل از جمله شهر العماره، مرکز استان میسان وارد ایران شده و این کار با هماهنگی بین تهران و بغداد صورت گرفته است.

سازمان الحشد الشعبی اخیرا اعلام کرده است که توانسته است ۱۰۰ شهر، شهرستان، ناحیه و روستا را از خطر سیلاب نجات دهد و ساکنان در معرض خطر سیلاب را به مکان امنی منتقل کند.

بارندگی‌های اخیر در عراق باعث شده، سدهای بزرگ این کشور در آستانه سر ریز شدن قرار بگیرند. وزارت آب عراق گفته، میزان آب‌های ذخیره شده در این سدها می‌تواند برای سال‌های آینده، آب عراق را تأمین کند.

انتهای پیام/