پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 14473
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۳۶

واکنش حزب اتحادیه میهنی به بسته تشویقی ترامپ

یک منبع وابسته به اتحادیه میهنی به بسته تشویقی فرستاده رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم ائتلاف با مالکی و العامری برای تشکیل ائتلاف بزرگ پارلمانی عراق واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد تودی، یک منبع وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق به بسته تشویقی فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این اتحادیه درباره عدم ائتلاف با نوری مالکی و هادی العامری برای تشکیل ائتلاف بزرگ به عنوان مقدمه تشکیل دولت آینده عراق واکنش نشان داد.

«رزکار علی» عضو  دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق اینکه کردها تعهدات مکتوب از آمریکا برای به دست آوردن منافع مالی و برختی امتیازات در دولت آینده عراق در مقابل عدم ورود به ائتلاف با دولت قانون به ریاست نوری مالکی و الفتح به رهبری هادی العامری برای تشکیل ائتلاف بزرگ برای تشکیل دولت آینده را تکذیب کرد.

وی افزود: کردها منافع عالی طبق قانون اساسی را مورد توجه قرار می دهند. بازگشت پیشمرگه و مشارکت آن در تصمیمات امنیتی در کرکوک و مناطق مورد مناقشه یکی از خواسته های اصلی ما است. جدای از آن عدم چشم پوشی از سهم ۱۷ درصدی بودجه و برخی خواسته های دیگر است که هر طرفی آنرا قبول کند ما با آن خواهیم بود. توافقی تا این لحظه برای حمایت از فهرست خاص یا فردی برای پست نخست وزیری حاصل نشده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 7 = پنجاه شش