- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

واکنش‌ها در عراق به تصمیم امریکا علیه سپاه پاسداران ایران

اقدام دولت ایالات متحده امریکا در قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی واکنش‌های مختلفی را در سطح منطقه در پی داشت.

به گزارش میدل ایست نیوز [1]وزیر امور خارجه عراق در پی این اقدام امریکا در گفت‌وگویی مطبوعاتی ضمن مخالفت با تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، عنوان داشت: «اجازه بدهید بیانیه امریکا مبنی بر افزودن سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی را بررسی کنیم تا در ادامه موضعی مناسب اتخاذ کنیم.»

حشد الشعبی عراق نیز این اقدام امریکا را نشان دهنده ضعف این کشور در تقابل با محور مقاومت دانست به ویژه آنکه سپاه پاسداران ایران بخش مهمی از این محور به شمار می رود.

یکی از رهبران حشد الشعبی عراق با اعلام اینکه این تصمیم امریکا ارتباطی با عراق ندارد و این کشور به همکاری و ارتباط با همه نیروهای مسلح ایرانی با اهداف آموزشی و مستشاری ادامه خواهد داد.، اظهار داشت:«از وزارت دفاع و فرماندهی نیروهای مسلح این کشور می خواهیم با صدور بیانیه رسمی، عدم پایبندی عراق به این تصمیم امریکا را تاکید کنند.»

«ابو وارث الموسوی»، سخنگوی جنبش نجبای عراق هم با تاکید بر اینکه نیروهای مقاومت از این تصمیم، تاثیر نخواهند پذیرفت، عنوان داشت:«تصمیم مذکور امریکا بخشی از تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه ایران است و عراق بخشی از محوربندی نیست که به این تصمیمات یک‌جانبه امریکا پایبند باشد. اصطلاح تروریسم  اصطلاح ناپایدار و غیرثابتی است که واشنگتن به هنگام تقابل نظامی و جنگ سرد و یا هنگامی که می خواهد به کشوری حمله کند، از آن سوء استفاده می کند. تقسیم‌بندی‌ها و تصمیماتی از این دست بخشی از جنگ روانی محسوب می شود و هیچ گونه تاثیری بر رفتار عملی، سیاسی، نظامی و فکری گروه‌های مقاومت نخواهد داشت.»