پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16285
سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۸

هشدار «علاوی» درباره تبعات تنش میان ایران و امریکا

«ایاد علاوی» تأکید کرد که عراق متناسب با جایگاه خود برای حل مشکلات منطقه وارد عمل نشده است.

«ایاد علاوی» تأکید کرد که عراق متناسب با جایگاه خود برای حل مشکلات منطقه وارد عمل نشده است.

به گزارش «میدل ایست نیوز»، «ایاد علاوی»، رئیس ائتلاف «الوطنیه» با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات خرابکارانه در آب های بین المللی نزدیک به امارات نسبت به افزایش تنش ها در منطقه ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه که امروز (دوشنبه) منتشر شده علاوی از سازمان ملل خواسته که هرچه سریع تر تحقیقات روشنگرانه را درباره این حادثه انجام دهد.

او تأکید کرده که تاکنون بارها نسبت به خطرات شدت گرفتن تنش در منطقه هشدار داده و از سران سیاسی عراق خواسته است که « به اقدامی واقعی و فوری دربرابر این بحران دست زنند».

علاوی تأکید کرد که اگر تنشی میان ایران و امریکا دربگیرد عراق از آن برکنار نخواهد بود و هر اتفاقی که بیفتد فرصتی تازه برای ظهور در اختیار تروریسم و داعش قرار خواهد داد.

او گفت که عراق همچنان نقشی را که از آن انتظار می رود درقبال تحولات و چالش های منطقه بر عهده نگرفته «هرچند هنوز فرصت هست که عراق متناسب با حجم و جایگاه خود در منطقه به نزدیک شدن دیدگاه ها و یافتن راه حلی هایی برای امنیت و ثبات در منطقه تلاش کند».

علاوی بر اهمیت برگزاری کنفرانس منطقه ای امنیت و صلح برای تقویت ارزش های اعتدال و حل مشکلات و چالش ها در منطقه تأکید کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 + هفت =