جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16400
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۴:۵۹

هشدار امام جمعه نجف: احتمال انجام کودتا علیه روند سیاسی جاری در عراق

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به خشم سعودی ها از موضع مستقل برهم صالح رئیس جمهوری عراق در مخالفت با قطعنامه یکجانبه و ضد ایرانی نشست مکه، گفت: عراقی ها به اهدای ورزشگاه از سوی عربستان سعودی نیاز ندارند.

سیدصدر الدین القبانچی خطیب جمعه صحن حرم مطهر امام علی (ع) در شهر نجف اشرف درباره برخی واکنش‌ها از سوی مقامات سعودی به موضع مستقل عراق در نشست اخیر مکه و مخالفت با قطعنامه یکطرفه و ضد ایرانی آن، از جمله شنیده‌هایی در خصوص پس گرفتن وعده اهدای یک ورزشگاه به عراق، گفت: ما نیازی نداریم که سعودی‌ها بخواهند به ما ورزشگاه بدهند.

عربستان سعودی از مدت ها پیش موج تبلیغاتی درخصوص اهدای یک مجموعه ورزشگاهی به ارزش یک میلیار دلار در بغداد از سوی ملک سلمان به راه انداخته است، وعده ای که ناظران عراقی در خصوص تحقق آن و نیز انتظارات متقابلی که ریاض از بغداد خواهد داشت، ابراز شک و تردید داشته اند.

با موضعگیری قاطع عراق علیه قطعنامه سعودی نوشت اجلاس اخیر مکه علیه جمهوری اسلامی ایران، برخی شبکه های اجتماعی از پس گرفته شدن وعده اهدای ورزشگاه به عراقی ها از سوی آل سعود خبر داده اند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) انقلابی را رهبری کرد که اسلامی، انسانی، جهانی و مذهبی بود.

القبانچی افزود: شجاعت و صراحت امام سبب شد امروز موج این انقلاب اسلامی را در همه جهان می‌بینیم و شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای آن هستیم.

خطیب جمعه نجف اشرف بار دیگر نسبت به تحرک عناصر بعثی در درون تشکیلات دولت و احتمال انجام کودتای علیه روند سیاسی جاری در عراق هشدار داد و گفت: کلیه تحرکات این عناصر تحت رصد و مراقبت است و پاکسازی آنها چند ساعت بیشتر طول نخواهد کشید.

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 − چهار =