چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - April 24, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 15608
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۹:۰۲

هادی العامری: موضع ما در مخالفت با حضور نیروهای امریکایی در عراق ثابت و تغییرناپذیر است

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «البناء» تأکید کرد که موضع گیری نیروهای مقاومت اسلامی در کنار مواضع مرجعیت دینی و مخالفت ملت عراق تأثیر بسیاری در خروج نیروهای اشغالگر امریکایی از عراق در سال 2011 داشت.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «البناء» تأکید کرد که موضع گیری نیروهای مقاومت اسلامی در کنار مواضع مرجعیت دینی و مخالفت ملت عراق تأثیر بسیاری در خروج نیروهای اشغالگر امریکایی از عراق در سال ۲۰۱۱ داشت.

به گزارش «میدل ایست نیوز» او در مراسمی که ائتلاف «البناء» به مناسبت سالروز خروج نیروهای امریکایی از عراق در دانشگاه بغداد برگزار کرده بود گفت که عملیاتی که نیروهای مقاومت اسلامی علیه اشغالگران امریکایی اجرا کردند مایه افتخار ملت عراق است و هشدار داد که همه باید هشیار باشند که مبادا «امریکایی که از در بیرون رفتند از پنجره بازگردند».

او از دولت عراق خواست که با هرگونه حضور نظامی امریکا چه زمینی و چه هوایی مخالفت کند و افزود که «موضع ما در مخالفت با هرگونه پایگاه نظامی امریکایی در عراق ثابت و تغییرناپذیر است و این موضع مرجعیت و ملت عراق است».

العامری خروج نیروهای امریکایی از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ را یک پیروزی بزرگ برشمرد و خواستار اعلام این روز به عنوان یک روز ملی و تعطیلی رسمی آن شد و افزود که هیچ روزی به عنوان روز ملی عراق مناسب تر از این روز نیست.

او خبر داد که امریکایی ها خواستار تأسیس پایگاه های نظامی یا مراکزی برای حضور نیروهای زمینی خود در عراق بودند «اما ما با این درخواست ها مخالفت کردیم».

رئیس ائتلاف «البناء» تأکید کرد که موضع عراق در مسئله فلسطین تغییرناپذیر است و عراق همه انواع اشغالگری در خاک سرزمین های عربی را نمی پذیرد. او همچنین از حمایت کامل از نیروهای مقاومت در فلسطین خبر داد.

او رسانه های مخالف را به تلاش برای کوچک نشان دادن دستاوردهای بزرگ ملت عراق در جنگ متهم کرد و افزود که عراق امروز نیازمند همدلی و یکپارچگی و موضعی ملی برای تحقق استقلال و حاکمیت کامل ارضی و نیز بهبود وضعیت کشور و ارائه خدمات به ملت است.

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


دو × = 14