جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 14611
سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۸

نیروهای دولتی عراق با گلوله جنگی تظاهرات بصره را متفرق کردند

نیروهای امنیتی عراق با استفاده از گلوله جنگی تجمع اعتراضی مردم در استان "بصره" واقع در جنوب عراق را متفرق کردند.

نیروهای امنیتی عراق با استفاده از گلوله جنگی تجمع اعتراضی مردم در استان “بصره” واقع در جنوب عراق را متفرق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، شماری از  شهروندان عراقی همانند هفته‌های گذشته، عصر روز دوشنبه در بصره، واقع در جنوب این کشور تظاهراتی علیه وضعیت خدمات رسانی برگزار کردند که نیروی امنیتی با استفاده از گلوله جنگی تظاهرکنندگان را که باعث بسته شدن مسیرها شده بودند، متفرق کردند.

شماری از تظاهرکنندگان در این تجمع مسیرها را بسته بودند، لاستیک خودروها را به آتش کشیدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

در شهرستان “الزبیر” نیز که تظاهرات از دو ماه پیش در آن متوقف نشده است، نیروهای امنیتی علیه اعتراض‌کنندگان به خشونت متوسل شدند و آن‌ها را مجبور به خاتمه دادن به تظاهرات کردند.

در همین راستا، علی الفریجی، یکی از فعالان مدنی بصره در تماسی تلفنی با روسیاالیوم تصریح کرد: ما در نزدیکی بصره تظاهرات کردیم و خواستار احقاق حق و حقوقمان شدیم اما دوباره با پاسخ خشونت‌بار و قوی از سوی نیروهای امنیتی مواجه شدیم به طوری که آن‌ها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های جنگی برای پراکنده شدن ما استفاده کردند.

استان‌های مرکزی و جنوبی عراق طی دو ماه گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز بوده‌اند که در جریان آن معترضان خواستار بهبود سطح خدمات عمومی، مبارزه با بیکاری و فساد در اداره‌های دولتی شده‌اند.

در جریان این تظاهرات‌ها ۱۵ تن کشته و ۵۰ تن دیگر از غیرنظامیان و زخمی شده‌اند. در مقابل حدود ۲۶۰ تن از نیروهای امنیتی هم زخمی شده‌اند.

یک منبع در استان بصره امروز (سه‌شنبه) مدعی شد یکی از تظاهرکنندگان اهل بصره زیر شکنجه نیروهای دولتی کشته شده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: یک تظاهرکننده دیگر در بصره عصر دوشنبه از سوی نیروهای دولتی بازداشت شد.

در همین راستا نهادهای حقوق بشری خواستار تحقیق فوری درخصوص کشته شدن تظاهرکننده اهل بصره شدند که در جریان تظاهرات توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

مهدی التمیمی، مدیر دفتر وزارت حقوق بشر عراق در استان بصره نیز خواستار تحقیق فوری درخصوص کشته شدن این تظاهرکننده شد که در معرض شوکر الکترونیکی قرار گرفته بود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج × = 5