- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

نقشه ارتش عراق برای حمله به ۲۰۰ پناهگاه داعش

یک مقام بلندپایه نظامی خبر داد که نیروهای نظامی عراق با کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا نقشه‌ای کامل برای حمله به لانه‌های تروریست‌های داعش در رشته‌کوه «حمرین» و صحرای انبار تدارک دیده‌اند.

این منبع مطع به «العربی الجدید» گفته که این نقشه همه لانه‌های داعش در مناطق زیر زمینی را نابود خواهد کرد و افزوده که برآوردها نشان می‌دهد که تروریست‌ها حدود ۲۰۰ لانه زیرزمینی در مناطق حضورشان دارند که برای انبار سلاح و پنهان شدن از آنها استفاده می‌کنند.

به گفته این منبع اکثر این تروریست‌ها شناسنامه عراقی دارند و حضورشان در این منطقه امنیت مناطق شمالی عراق را تهدید می‌کند.

برخی منابع محلی نیز از حضور تروریست‌های داعش در روستاهای «ریاض» و «عباسی» و «خناجر» و حملات شبانه آنان به ساکنان محلی و ترور افراد و به طور خاص کدخداهای روستاها خبر داده‌اند.

 

در این راستا یک افسر ارتش عراق تأکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در دو روز گذشته بر اساس اطلاعاتی که دستگاه امنیتی عراق در اختیارشان گذاشته بود به برخی پایگاه‌های تروریست‌ها در کوه «قره بتوک» در شمال استان نینوا و نیز جنوب استان انبار حمله هوایی کردند که در نتیجه آن ۱۹ تروریست کشته شدند.