شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 15184
یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۲۹

نشست سران قوا در عراق

رؤسای جمهور و دولت و مجلس عراق در نشستی مشترک موضوع تکمیل کابینه را بررسی و بر ضرورت تسریع در فیصله دادن این موضوع تأکید کردند.

رؤسای جمهور و دولت و مجلس عراق در نشستی مشترک موضوع تکمیل کابینه را بررسی و بر ضرورت تسریع در فیصله دادن این موضوع تأکید کردند.

در بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق که روز شنبه منتشر شده آمده که در این نشست که در «قصر السلام» در بغداد و با حضور «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس مجلس، برگزار شد تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و تحرکات جاری برای تکمیل کابینه و معرفی نامزدهای انتخابی برای وزارتخانه‌ها به مجلس بررسی شد.

در این بیانیه آمده که حاضران در این نشست بر ضرورت بررسی و تصویب قانون بودجه عمومی سال آینده با رعایت وضعیت استان‌های جنگ زده و نیز اقشار فقیر جامعه و اعمال تغییرات و تعدیلات لازم در آن به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و خدماتی کشور تأکید کرده اند.

در این نشست همچنین تحولات امنیتی کشور و تحرکات تروریست‌ های داعش در مرزهای عراق و سوریه بررسی شد و حاضرات بر ضرورت هشیاری کامل در این باره و حمایت از همه گروه های امنیتی عراق برای پاسداری از دستاوردها و پیروزی های سابق تأکید کردند.

رئیس جمهور عراق نیز در این نشست گزارشی درباره موضوعاتی که در سفر آتی اش به چند کشور حاشیه خلیج فارس درباره آنها مذاکره خواهد کرد ارائه داد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 9 = نُه