سه شنبه ۴ اردیبهشت ۰۳ - April 23, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16800
یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۵۵

مطرح شدن چارچوب ملی راهبردی مجلس اعلای اسلامی عراق

شیخ دکتر همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، روز شنبه در سخنرانی به مناسب سی و هشتمین سالروز تأسیس مجلس اعلای اسلامی عراق تکید کرد که استراتژی مجلس اعلی از روز اول انقلاب و مقاومت و جهاد بوده است.

او در این مراسم  که با حضور مقامات کشوری و لشکری در بغداد برگزار شد از نیروهای ملی عراق خواست که در چارچوب جامع ملی برای تحقق خواسته های ملت در امنیت و ثبات و زندگی شرافتمندانه تلاش کنند و افزود که مجلس اعلی به حمایت از ایجاد دولت مستقل قدرتمند که بتواند از استقلال در تصمیم گیری برخوردار باشد و با همه انواع دخالت و سلطه طلبی خارجی مبارزه کند ادامه می دهد.

حمودی در این مراسم چارچوب ملی راهبردی مجلس اعلای اسلامی عراق را در ۱۲ بند مطرح  کرد که شامل توجه به توصیه ها و رهنمودهای مرجعیت دینی، تأکید بر همکاری قوای سه گانه، ایجاد طرحی علمی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش به دور از سیاست بازی و سهمیه بندی، تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش، تمرکز بر بهبود وضعیت اقتصادی و متنوع کردن منابع درآمد کشور با مشارکت مردمی، حفظ حیات کریمانه برای همه شهروندان با تأمین مسکن مناسب و بازسازی مناطق جنگ زده و توجه به خانواده های شهدا می شد.

او همچنین خواستار مبارزه با خشونت علیه زنان و عدم تعرض به حقوق آنان و توجه به نسل آزاد و رسیدگی به آنها و ایجاد فرصت های تازه برای شکوفایی استعدادهای آنان و توجه به نقش رسانه حرفه ای شد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین بر ضرورت توجه به تجهیز نیروهای امنیتی عراق و تجدید نظر در مورد حضور نیروهای خارجیی در خاک عراق و تعیین مأموریت ها و مناطق و زمان بندی حضور آنها و جلوگیری از دخالت آنها در امور داخلی عراق تأکید کرد.

وی همچنین از دولت و به طور خاص وزارت امور حارجه عراق خواست که در فعال کردن نقش محوری عراق در حفظ امنیت منطقه ابتکار عمل را به دست گیرد و به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند و از کشورهای همسایه عراق نیز خواست که با طرح های پیشنهادی دولت عراق ره به صورت مثبت همکاری کنند و جنگ در یمن را پایان دهند.

حمودی همچنین از وزیر مستعفی بهداشت خواست که در استعفای خود تجدید نظر کند و به مسئولیت خود بازگردد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 3 = پنج