جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13300
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۱۴

لغو تحریم «تعاملات بانکی» بغداد علیه اربیل

پارلمان عراق سه ماه بعد از تحریم «تعاملات بانکی» با کردستان عراق در اعتراض به برگزاری همه‌پرسی جدایی، امروز این تحریم را لغو کرد.

پارلمان عراق سه ماه بعد از تحریم «تعاملات بانکی» با کردستان عراق در اعتراض به برگزاری همه‌پرسی جدایی، امروز این تحریم را لغو کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان عراق امروز دوشنبه تصمیم‌های قبلی خود در خصوص تعامل با بانک‌های کردستان را که در واکنش به همه‌پرسی جدایی اتخاذ شده بود، لغو کرد.

«نجیبه نجیب» یکی از نمایندگان کُرد پارلمان عراق به وبگاه خبری «باس‌نیوز» این کشور گفت که «پارلمان در سوم اکتبر گذشته، تعاملات مالی با کردستان را در واکنش به همه‌پرسی، متوقف کرده بود. امروز پارلمان رأی داد که دیگر نیازی به ادامه تدابیر سابق در این خصوص نیست.

همه‌پرسی جدایی کردستان عراق که بیست‌وپنجم سپتامبر گذشته با هدف جدایی کردستان از عراق برگزار شد، روابط اربیل با بغداد را به تیرگی کشاند تا جایی که دولت مرکزی در بغداد، همه پروازهای بین‌الملل از و به اربیل را متوقف و گذرگاه‌ها و مناطق مورد منازعه مثل شهر نفت‌خیز کرکوک را تحت کنترل گرفت.

گفت‌وگوهایی که تاکنون برای رفع اختلافات بغداد و اربیل انجام شده، سبب نزدیکی بیش از پیش دو طرف و کاهش اختلافات شده است.

سه ماه پیش بغداد در دستوری از جانب بانک مرکزی، هرگونه فروش دلار به چهار بانک اصلی کردستان را متوقف کرده و گفته بود که هیچ یک از حوالجات ارزی را منتقل نمی‌کند. بغداد از بانک‌های بین‌المللی و خارجی نیز خواسته بود که تعامل خود با کردستان را متوقف کنند.

نجیب با اشاره به تصمیم امروز پارلمان، گفت که دیگر نیازی به ادامه تدابیر گذشته در خصوص تعاملات بانکی با کردستان نیست و این گامی مثبت است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


یک × 3 =