- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا: مأموریت نیروهای ما در خاورمیانه به سمت رصد ایران تغییری نکرده است

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور با رد اظهارات اخیر ترامپ گفت: مأموریت نیروهای ما در خاورمیانه به سمت رصد ایران تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر [1]، ژنرال جوزف ووتل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا امروز سه شنبه در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای این کشور شرکت کرد.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در این نشست بر خلاف ادعاهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری کشورش گفت: تمرکز مأموریت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به سمت رصد ایران تغییری نکرده است.

این در حالیست که ترامپ چندی پیش در مصاحبه با سی‌بی‌اِس گفته بود: نظامیان آمریکایی از عراق خارج نخواهند شد، چون می‌خواهیم ایران را زیرنظر بگیریم. پایگاهی مجهز و گران‌قیمت در عراق تاسیس شده تا از طریق آن همه بخش‌های منطقه را زیرنظر بگیریم نه اینکه از عراق خارج شویم.

ترامپ در ادامه با ادبیاتی قلدرمآبانه گفت: این موضوعات را خیلی از مردم نمی‌‍فهمند، چون ما می‌خواهیم نیروهایمان را در عراق حفظ کنیم تا اگر اتفاقی در منطقه افتاد با خبر شویم و اگر کسی دنبال سلاح هسته‌ای رفت، قبل از آن که او کاری انجام دهد، ما مطلع شویم.