جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14050
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۲۴

فرماندهی عملیات مشترک عراق: نیروهایمان در مرز با سوریه هدف حمله قرار نگرفتند

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای این کشور در مرزهای عراق و سوریه در معرض حملات هوایی قرار نگرفتند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای این کشور در مرزهای عراق و سوریه در معرض حملات هوایی قرار نگرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور در مرزهای سوریه و عراق در معرض هیچگونه حملات هوایی یا غیرهوایی قرار نگرفتند و نیروهایی که در معرض این حمله قرار گرفتند در داخل خاک سوریه در جنوب البوکمال بودند.

در بیانیه این فرماندهی آمده است: ما از اتفاقاتی که برای نیروهای امنیتی در داخل خاک سوریه رخ داده متأسفیم. هماهنگی میان نیروهای امنیتی ما و این یگان‌ها که در معرض حملات هوایی یا حملات دیگری قرار گرفته‌اند وجود نداشته است.

در این بیانیه آمده است: ما تلاش‌ این یگان‌ها در داخل خاک سوریه برای مبارزه با داعش و دور کردن خطر از مرزهای مشترک عراق و سوریه را تحسین و تجاوز به این یگان‌ها را نیز محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از طریق فرماندهی عملیات الجزیره با یگان‌های حشد شعبی و گارد مرزی که مکلف به حفظ امنیت مرزها هستند همکاری می‌کنیم و هماهنگی با یگان‌هایی که در غرب مرزها در داخل خاک سوریه می‌جنگند، نداریم. این نیروها جزو ساختار امنیتی عراق نیستند. ائتلاف نیز به صورت رسمی انجام هرگونه حمله هوایی یا موشکی را تکذیب کرده است. ما تحقیقاتی را درباره طرف‌های مسئول این حمله که به حاکمیت عراق و سوریه تجاوز کرده و موجب کشته شدن چند تن شده‌اند انجام خواهیم داد. بعد از تماس با معاون رئیس حشد شعبی نیز مشخص شد که هیچ کدام از نیروهای حشد شعبی خارج از مرزهای عراق با سوریه نمی‌جنگند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


سه × 1 =