شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 15371
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

عصائب اهل الحق عراق: قرار گرفتن در فهرست تحریم آمریکا مدال افتخاری برای ما است

عضو فراکسیون صادقون جناح سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق با اشاره به تحریم های مجلس نمایندگان آمریکا علیه این جنبش آنرا به مثابه مدال افتخاری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، احمد الکنانی عضو فراکسیون صادقون جناح سیاسی جنبش عصائب اهل الحق به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با اعمال تحریم ها علیه گروههای عراقی از جمله العصائب واکنش نشان داد و خواستار تحرک وزارت خارجه عراق شد.

وی افزود: گنجاندن العصائب در فهرست گروههای تروریستی و اعمال تحریم ها ضد آن غیرمنطقی است زیرا العصائب جنبشی است که تاریخ درخشانی در مقاومت ضد اشغالگران دارد و بهترین فرماندهان و جوانانش را برای آزادسای عراق از لوث داعش تقدیم کرده است.

الکنانی افزود: ما آنرا(قرار گرفتن در فهرست تحریم آمریکا) مدال افتخار برای خود محسوب می کنیم زیرا عامل نگرانی و وحشت آمریکا شده ایم. این تحریم ها تاثیری بر فعالیت ما ندارد و با ملت عراق عهد می کنیم که حافظ وحدت عراق و مدافع آن باشیم.

وی تاکید کرد: وزارت خارجه عراق باید تحرک فوری انجام دهد زیرا اهل الحق جنبش سیاسی و جزو احزاب عراقی است. این تحریم ها غیرقانونی و دخالت آشکار در امور داخلی عراق و نقض حاکمیت آن است.

شایان ذکر است که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا گروههای عراقی حشد شعبی از جمله گردانهای حزب الله و عصائب اهل الحق را در فهرست تحریم ها قرار داد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 3 = صفر