جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16984
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۵:۰۹

عبدالمهدی در تماس تلفنی رئیس جمهور امریکا: پیش از این درباره خطر اقدام امریکا گفته بودم

دفتر نخست وزیر عراق از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست وزیر عراق از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق خبر داد.

براساس این بیانیه که دقایقی پیش منتشر شد، این تماس تلفنی در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت عراق برقرار شده و رئیس جمهور این کشور اوضاع عراق و وضعیت مناطق حومه سفارت ایالات متحده در بغداد را جویا شده است.

این بیانیه افزوده که عبدالمهدی تأکید کرده که این تحولات پس از «حوادث دردناک» اخیر رخ داده و وی دو روز پیش از این در تماس تلفنی وزیر دفاع امریکا نسبت درباره خطرات اقدام امریکا توضیح داده بوده است.

عبدالمهدی همچنین تأکید کرده که نیروهای امنیتی عراق به مسئولیت خود در حفظ امنیت سفارت امریکا و دیگر هیئت های دیپلماتیک در عراق عمل می کنند.

در این بیانیه آمده که عبدالمهدی درباره تحولات منطقه نیز به رئیس جمهور امریکا تأکید کرده که دولت عراق همواره برای داشتن روابط دوستانه با کشورهای همسایه اش ازجمله جمهوری اسلامی ایران و نیز کشورهای غربی دوست عراق و در رأس آنها ایالات متحده تلاش کرده اما به سبب اختلافات میان ایران و امریکا اوضاع از کنترل خارج شده است.

او افزوده که عراق می خواهد کشور مذاکره و آرامش باشد تا خطر جنگ از عراق و همگان دور شود.

این بیانیه تأکید کرده که عبدالمهدی به رئیس جمهور امریکا گفت: «شما همیشه می گویید که جنگ نمی خواهید و سران ایران نیز موضعی مشابه می گیرند و عراق نیز همواره بر اهمیت مذاکره یا دست کم تلاش برای رسیدن به توافق واقعی جهت آرام کردن اوضاع تأکید کرده است».

براساس این بیانیه رئیس جمهور امریکا در این تماس تلفنی از نسبت به نقش عراق و سران آن در اوضاع کنونی ابراز اطمینان کرده و طرفین توافق کرده اند که خطوط تماس مستقیم میانشان برای پیگیری ها برقرار باشد.

در این بیانیه آمده که «مایک پومپئو»، وزیر خارجه امریکا، و معاون وی، «دیوید هیل» نیز تماس های جداگانه ای با عادل عبدالمهدی برای بررسی تازه ترین تحولات عراق داشته اند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 + = یازده