پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16005
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۶:۰۵

عامری در مراسم روز شهید عراقی: جنگ با تروریسم تمام نشده است

العامری گفت که روز شهید عراق فرصتی برای آشنایی با همه چالش هایی است که شهید محراب با آنها زیست، وی یکی از ایستگاه های مهم تاریخ معاصر عراق است که شایسته است با دقت و تأمل درمورد او درنگ کنیم تا با یکی از سخت ترین شرایط عراق معاصر آشنا شویم.

هادی العامری رئیس ائتلاف بناء، در سخنرانی خود در مراسم روز شهید عراقی دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر حکیم گفت: احیای این مناسبت مهم و دردناک بخشی از وفاداری ما به این رهبر فداکار است که هرچه داشت در راه عراق فدا کرد و با همت بلند و اراده استوار و عقیده راسخ و عزیمت ثابت خود برای حفظ اصالت و اصول و استواری در مسیر حق هیچ واهمه ای از بدگویان و بدخواهان نداشت.

وی افزود: این فرصتی برای آشنایی با همه چالش هایی است که آن مرد جاودانه با آنها زیست، وی یکی از ایستگاه های مهم تاریخ معاصر عراق است که شایسته است با دقت و تأمل درمورد او درنگ کنیم تا با یکی از سخت ترین شرایط عراق معاصر آشنا شویم.

العامری ادامه داد: در آن دوران در عراق دستگاهی استبدادی که همه کشور را به زندان تبدیل کرده بود و با حمایت منطقه و جهان و تبلیغات گسترده رسانه ای اهدافش را پیش می برد.

رئیس ائتلاف فتح، گفت که عراق در آن دوران بهترین داشته هایش را در مسیر آزادی فدا کرد که در رأس آنها شهید محمدباقر صدر بود و افزود که آن رژیم عراق را دچار جنگ های پوچ و محاصره اقتصادی کرد و صدها هزار شهید در مسیر مبارزه با آن به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: در چنین شرایط خاصی شهید محراب فعالیت سیاسی و جهادی خود را در مجلس اعلی که چارچوبی برای یکپارچه کردن تلاش ها بود با هدف پایان دادن به نظام فاشیستی و تحقق نظام عدالت محور را آغاز کرد.

العامری نقش شهید محراب را در کنار دیگر نیروی ها برای نابودی رژیم صدام شاخص و سرنوشت ساز خواند و گفت: شهید محراب شب و روز کوشید و با همه توان برای ساخت تشکیلات سیاسی و جهادی و رسانه ای تلاش کرد که ازجمله آنها مجلس اعلی و نیروهای بدر بود و در این راه سختی های بسیار کشید و بسیاری از افراد خاندانش در این مسیر اعدام شدند و به زندان افتادند اما این همه شهید محراب را از ادامه تلاش جهادی اش باز نداشت و شعارش شعار امام حسین بود: هیهات منا الذله.

وی شهید حکیم را مکتبی مهم در مکتب اهل بیت (ع) خواند که از آن درس های بسیار می توان آموخت و تاریخی سرشار از ارزش ها و دستاوردهای سیاسی و فکری دید و افزود: در شرایط استثنایی کنونی جای او بسیار خالی است و از او شجاعت و اصول گرایی را الهام می گیریم.

هادی العامری تأکید کرد که عراق در وضعیت دشوار و چالش های بزرگی به سر می برد که قابل انکار نیست «اما با عملکرد درست و اداره درست بحران فرصت بزرگی برای پیروزی خواهیم داشت زیرا عراق بسیاری از امکانات پیروزی را دارد که از همه مهم تر تاریخ و تمدن و موقعیت جغرافیایی و امکانات بشری و مادی و مرجعیت دینی و پیروزی تاریخی بر تروریسم است».

وی یکی از درس هایی را که می توان از شهید محراب آموخت چگونگی تبدیل چالش ها به ابزارهای پیروزی دانست و افزود که او اولا با اراده استوار، و ثانیا ایمان راسخ به خدا و ملت عراق که دیدیم چگونه به ندای مرجعیت پاسخ گفت، و سوم با اعتماد به جوانان شجاع عناصر پیروزی را برای خود فراهم می کرد.

به گفته العامری عراق نیازمند وحدت کلمه و تبدیل شعار به برنامه عملی و رقابت بر سر اجرای برنامه هاست و تأکید کرد که همه نیروهای بناء دستشان را به روی دیگر نیروهای دراز می کنند تا همه دست به اقدام عملی برای مبارزه با فساد بزنیم و همه تصمیم بگیریم که همه با هم کشور را موفقیت برسانیم و این بدون توافق عملی نخواهد بود.

رئیس ائتلاف بناء افزود که «یا همه با هم یا پیروز می شویم یا همه به مقصدی نامعلوم می رویم و امکان ندارد که گروهی از این میان جان سالم به در برد».

وی تأکید کرد که جنگ با تروریسم تمام نشده است و دستگاه های امنیتی باید همه اقدامات لازم امنیتی را برای جلوگیری از ایجاد روزنه برای تروریسم پیش بگیرند.

العامری همچنین خواستار تقویت بخش خصوصی و تجدید نظر در همه قوانین مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی شد و آن را تنها راه تأمین خدمات دانست.

برچسب ها :
دیدگاه شما


نُه − = 2