- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

«عادل عبدالمهدی» استقرار نظامیان آمریکایی جدید در عراق را رد کرد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که هیچ اطلاعاتی در خصوص حضور تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در این کشور دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر [1] به نقل از روسیا الیوم، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود در خصوص استقرار نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه در عراق گفت: من هیچ اطلاعاتی در خصوص استقرار تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در عراق دریافت نکرده ام.

وی در ادامه افزود: ما شاهد کاهش پی در پی تعداد نظامیان آمریکایی و خارجی در عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه داعش هستیم.

نخست وزیر عراق همچنین در خصوص تکمیل کابینه این کشور اعلام کرد که اسامی بقیه نامزدها برای تصدی سه وزارتخانه خالی را بین ائتلاف‌های سیاسی این کشور منتشر کرده است تا قبل از رفتن به پارلمان جهت رأی گیری، بر سر این نامزدها اجماع حاصل شود.

وی افزود: قبل از اینکه به پارلمان برویم، فهرست اسامی بقیه کاندیدها را برای کسب موافقت ائتلاف‌های سیاسی ارسال کردیم.

پارلمان عراق طی ماه‌های گذشته به ۱۹ وزیر پیشنهادی از بین ۲۲ وزیر جهت تصدی پست‌ها در وزارتخانه‌ها رأی اعتماد داده و وزارت دفاع، کشور و دادگستری عراق همچنان بدون وزیر باقی مانده است.

نخست وزیر عراق در مورد اوضاع مرز مشترک سوریه و عراق نیز گفت که نیروهای امنیتی این کشور با دقت بر منطقه‌ای که عناصر باقی‌مانده داعش در شرق سوریه آن را در اشغال خود دارند، نظارت دارند و نیروی هوایی عراق بارها آنها را هدف قرار داده است.

عبدالمهدی در مورد پرونده امنیتی برخی استان‌های عراقی نیز گفت که امیدوار است این پرونده از وزارت دفاع به وزارت کشور عراق منتقل شود.

این در حالی است که منابع اطلاعاتی عراقی اعلام کرده بودند که بخشی از نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه عین الاسد عراق مستقر شده اند.

منابع عراقی همچنین از حضور نیروهایی آمریکایی در پادگانی در کرکوک و ورود یک گردان زرهی آمریکایی به منطقه ای در ۱۴ کیلومتری بیجی دراستان صلاح الدین خبر داده بودند.

گروه های مقاومت عراق نیز نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور هشدار داده بودند.