جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13830
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۵:۳۵

صید عناصر اصلی داعش پس از افزایش همکاری امنیتی-اطلاعاتی بغداد و دمشق

بغداد از افزایش همکاری اطلاعاتی با دمشق خبر داد و تأکید کرد که در پی این همکاری شماری از مهمترین سرکرده‌های داعش را بازداشت کرده یا از پا درآورده‌اند.

بغداد از افزایش همکاری اطلاعاتی با دمشق خبر داد و تأکید کرد که در پی این همکاری شماری از مهمترین سرکرده‌های داعش را بازداشت کرده یا از پا درآورده‌اند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالباری زیباری» رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که سرویسهای اطلاعاتی این کشور هماهنگی خود را با سرویسهای اطلاعاتی سوریه طی چند ماه گذشته افزایش داده است.

زیباری در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق تأکید کرد که در پی این همکاری دهها سرکرده داعش در مرزهای عراق و سوریه کشته و بازداشت شده‌اند.

وی اظهار داشت که هر گونه همکاری اطلاعاتی یا نظامی بین دمشق و بغداد، تأثیر مثبتی بر امنیت و ثبات داخلی دارد و موجب عدم نفوذ تروریستهای داعش به مرزهای عراق میشود.
فرماندهی عملیات مشترک عراق جمعه گذشته از بازداشت ۵ نفر از سرکرده های داعش در داخل خاک سوریه خبر داد.

در همین راستا، یک منبع رسمی اردنی اعلام کرد که دولت این کشور در حال تماس با بغداد است تا «صدام عمر الجمل» متهم اصلی آتش زدن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را به «امان» تحویل دهد.

عراق اعلام کرده بود که سرویس اطلاعاتی این کشور به منطقه امنیتی سرکرده های داعش نفوذ کرده و «ابوزید العراقی» معاون «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش را به دام انداخته است.

این سرویس همچنین «صدام الجمل، أبو سیف الشیعطی، أبو عبد الحق العراقی و أبو حفص الکربولی» که از مهمترین سرکرده های داعش بودند را بازداشت کرده است.
«هشام الهاشمی» مشاور امنیتی عراق اعلام کرد که مقامات ترکیه نیز «اسماعیل العیثاوی» معروف به أبو زید العراقی را در فوریه گذشته در این کشور بازداشت کرده و به مسئولان اطلاعاتی این کشور تحویل دادند.

الهاشمی میگوید که العیثاوی معاون اصلی البغدادی و مسئول واریز مبالغ مالی به حسابهای بانکی داعش در چند کشور بوده است. لذا اطلاعات عراق با استفاده از تلگرام العیثاوی توانسته چند تن دیگر از سرکرده های داعش را از سوریه به عراق بکشاند و آنان را بازداشت کند.

وی تأکید کرد که در پی بازداشت سه تن از سرکرده های اصلی داعش به اضافه العیثاوی و الجمل عرصه بر البغدادی تنگ شده؛ کسی که نام واقعیش «ابراهیم السامرائی» است.

گفته میشود که البغدادی در حال حاضر در منطقه مرزی بین سوریه و عراق پنهان شده است

برچسب ها :
دیدگاه شما


دو × 7 =