سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13888
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۵:۲۸

صدر و العبادی بر تسریع تشکیل دولت و حضور همه‌ گروه‌ها تاکید کردند

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بار دیگر برگزاری انتخابات در زمان خود را به ملت عراق تبریک گفت و از نیروهای امنیتی برای حمایت از جان رای دهندگان و حفظ بی‌طرفی‌شان تشکر کرد.

منابع عراقی نزدیک به نخست وزیر این کشور اعلام کردند، حیدر العبادی در بغداد با مقتدی صدر دیدار کرده است. حیدر العبادی در این دیدار بر لزوم تسریع تشکیل دولت و جمع کردن همه‌گروه‌ها تاکید و مقتدی صدر دیدارش با العبادی را “پیامی اطمینان بخش” درباره تشکیل دولت آینده و توجه به منافع ملت عراق توصیف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بار دیگر برگزاری انتخابات در زمان خود را به ملت عراق تبریک گفت و از نیروهای امنیتی برای حمایت از جان رای دهندگان و حفظ بی‌طرفی‌شان تشکر کرد.

العبادی از تمامی فراکسیون‌ها خواست نتایج را بپذیرند و راه‌های قانونی را برای مطرح کردن اعتراض‌هایشان دنبال کنند.

وی همچنین از کمیسیون انتخابات خواست به این شکایت‌ها رسیدگی کند.

نخست وزیر عراق بر اهمیت تلاش سریع گروه‌های پیروز انتخابات در زمینه ایفای نقش‌ و ماموریت‌شان در پارلمان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دیدار با صدر تلاشی برای تسریع در تشکیل دولت بود و دولت آینده باید قوی بوده و در زمینه فراهم کردن خدمات، فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی و مبارزه با فساد گام بردارد.

العبادی تاکید کرد: دیدار مذکور شاهد تطابق دیدگاه‌ها در زمینه لزوم فراگیر بودن دولت آینده بود.

صدر نیز از نخست وزیر عراق تشکر کرد و پیروزی ائتلاف النصر را در انتخابات تبریک گفت.

وی دیدار مذکور را “پیامی اطمینان بخش” در زمینه نقش پدرانه دولت آینده و در نظر گرفتن منافع کل ملت برشمرد.

صدر تصریح کرد: دست ما به سوی همه کسانی که می‌خواهند کشور را بسازند و تصمیم‌شان عراقی است، دراز بوده و تسریع تشکیل دولت در راستای تحقق آمال و خواسته‌های ملت عراق امری مهم است.

دفتر صدر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، مقتدی صدر در دفترش در بغداد با نخست وزیر عراق دیدار کرد و به بررسی آخرین تحولات سیاسی کشور پرداخت.

طبق بیانیه دفتر صدر، دو طرف بر اهمیت مرحله آینده و لزوم تلاش‌ها برای عملی کردن خواسته ملت عراق و احیای نقش عادی عراق به عنوان عنصری در ثبات منطقه تاکید کردند.

سفر صدر به بغداد و دیدارش با العبادی کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات ۲۰۱۸ انجام شد.

در این راستا برخی منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند، رهبر جریان صدر شب گذشته وارد بغداد شد و با حیدر العبادی و رهبر ائتلاف النصر که در انتخابات در جایگاه سوم به لحاظ کرسی‌های احراز شده قرار گرفته، دیدار کرد.

این منابع مدعی شدند، العبادی و صدر تشکیل ائتلافی با حضور النصر، سائرون، جریان الحکمة وابسته به عمار حکیم و نیز ایاد علاوی معاون رئیس‌جمهوری عراق و برخی گروه‌های سنی را بررسی کردند.

این منابع همچنین افزودند، دیدار العبادی و صدر تقریبا دو ساعت طول کشید.

به گفته این منابع، حکیم عصر جمعه نیز با العبادی دیدار کرده بود. این دیدار بعد از سفر فوری او به نجف و دیدار با مقتدی صدر بود.

این منابع می‌گویند، حکیم نقش محوری در تسریع تشکیل دولت قبل از پایان ماه رمضان دارد.

انتخابات پارلمانی عراق پیروزی ائتلاف سائرون مورد حمایت صدر را با احراز ۵۴ کرسی از مجموع ۳۲۸ کرسی پارلمان به همراه داشت.

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 × = ده