- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

صدر: دولت هرچه سریع تر نتیجه تحقیقات درباره انفجارهای اخیر را اعلام کند

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور پیامی توییتری نسبت به حملات انجام شده علیه پایگاه‌های حشدالشعبی واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری آورده است: من دشمن صهیونیستی را از اقدامات تروریستی‌اش در عراق تبرئه نمی کنم اما یقین دارم که این دشمن دست به چنین اقدام یا اقداماتی نمی زند چرا که می داند پاسخ عراق، امنیت و نفوذ آن را متزلزل می کند. صهیونیست ها می دانند که پایان کارشان از عراق خواهد بود. با این وجود، اسرائیل خود را در چنین بازی که بیشتر از ظرفیت آن است، وارد نمی کند.

از این رو، دولت عراق باید در انجام تحقیقات درخصوص این مساله و حتی با یک نظارت بین المللی گام های سریع تری بر دارد، اگر جنایت و تروریسم آنها مسجل شود؛ همگان باید صبر پیشه کرده و درتصمیم‌گیری تکروی نکنند چرا که عراق دیگر تحمل چنین رفتارهای سبک سرانه‌ای را ندارد.

اگر انجام این حملات از سوی دشمن صهیونیستی ثابت شود، من از همه طرف‌ها را به حضور در پشت میز گردی فرا می خوانم که در آن افراد فاسد و امضا کنندگان توافق امنیتی با امریکا و نیز هر کس که هدف قرار دادن امریکایی ها را جرم تلقی می کند، بر آن میز گرد مسلط نباشند. و اینکه این نشست مشورتی و کاملا عراقی و بدون دخالت حتی کشورهای مخالف حضور اسرائیل و امریکا در منطقه و یا حتی کشورهای دوست آنها که برای بستن سفارت این دو در کشورشان تلاش نمی کنند، باشد.

همچنین نباید اظهارات آتشین و سخنان احساسی را بدون اینکه تاثیری واقعی و کارآمد داشته باشند، بر زبان جاری کرد چرا که این اقدامات موجب به سخره گرفتن عراق خواهد بود.

ما باید اماکن مقدسه را از خطر موجود دور بداریم و داشتن سلاح تنها در انحصار دولت عراق باشد و نیز همه مقرها بسته شده و انبارهای مهمات تسلیم دولت شود چرا که در غیر این صورت، عراق و مردم کشور در معرض خطر بزرگی خواهند بود و افراد مخالف موارد گفته شده مسبب حوادث پیش آمده خواهند بود.

مرزهای عراق با همه کشورهای همسایه به ویژه مرزهای مشترک با سوریه باید مورد حمایت و کنترل قرار گیرد و تمام گروه‌های مسلح از سوریه به کشور باز گردند زیرا که عراق به خون مردم این کشور با وجود خطراتی که در معرض آن قرار دارد، شایسته تر است.

من در پایان تاکید می کنم که در همه این موارد باید به مراجع عظام رجوع کرد و فتوای واحد آنان اولین الهام‌بخش ما و همه دوستداران میهن است.