- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

شورای عالی امنیت ملی عراق تصویب کرد: لغو همه مجوزهای پرواز نظامی در آسمان عراق/ انتقال همه انبارهای سلاح به بیرون شهرها

نشست شورای عالی امنیت می عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز (چهارشنبه ۱۵ اوت) برگزار شد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، در این نشست تحقیق و تفحص کامل با حضور همه گروه‌های مسئول درباره حادثه انفجار انبار مهمات در پادگان الصقر در جنوب بغداد و ارائه گزارش آن در حداکثر یک هفته از زمان حادثه تصویب شد.

از دیگر مصوبات این نشست تکمیل برنامه‌ جامع انتقال همه انبارها و پادگان‌های تابع وزارت دفاع و وزارت کشور و حشد الشعبی و حشد عشایری و دیگر گروه‌های شرکت‌کننده در جنگ با داعش به بیرون شهرها و صدور فرمان اجرای این انتقال تا حداکثر پایان ماه جاری میلادی و خالی کردن همه شهرها از انبارهای مهمات بود.

در بیانیه رسمی این شورا آمده که از این به بعد هرگونه حضور پادگان‌های نظامی یا انبارهای مهمات خلاف قانون است و با آن برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین این شورا الغای همه مجوزهای ویژه به پرواز در آسمان عراق اعم از پرواز‌های تجسسی، تجسس نظامی، هواپیمای جنگنده، بالگرد، و همه انواع پهپادها را برای همه گروه‌های عراقی و غیر عراقی تصویب کرد.

براساس این مصوبه همه مجوزها باید فقط ازجانب شخص فرمانده کل نیروهای مسلح یا کسی که وی این مسئولیت را به او واگذار می‌کند صادر شود.

در این بیانیه تأکید شده که هرگونه پرواز خارج از این چارچوب اقدام خصمانه دانسته می‌شود و نیروهای دفاع هوایی فورا با آن برخورد خواهد کرد.

این شورا همچنین پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان حادثه انفجار انبار مهمات در جنوب بغداد را تصویب کرد.

روز دوشنبه انفجار انبار مهمات یک پایگاه نظامی در جنوب بغداد خسارت های شدیدی به جای گذاشت.