چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - April 24, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13246
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۴۷

شروط «حیدر العبادی» برای پذیرش سایر احزاب در ائتلاف «نصر»

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که برای پذیرش سایر احزاب و گروه‌های سیاسی کشور در ائتلافش تنها ۲ شرط دارد؛ اقدام فراقومیتی و پرهیز از سهم‌بندی سیاسی.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که برای پذیرش سایر احزاب و گروه‌های سیاسی کشور در ائتلافش تنها ۲ شرط دارد؛ اقدام فراقومیتی و پرهیز از سهم‌بندی سیاسی.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سه‌شنبه (امروز)، برای نخستین بار به صراحت از نامزدی‌اش برای انتخابات آتی کشور و شروطش برای ائتلاف با سایر احزاب و گروه‌های سیاسی فعال در کشور سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری رسمی کویت، وی گفت: ائتلاف با هیچ گروهی را مشروط به اینکه به خط مشی ثابت فهرستش متعهد باشد، رد نمی‌کند.

وی افزود که رویکردش درباره انتخابات مشابه دیدگاهش درباره میدان نبرد با داعش است. همانگونه که ما با یکپارچه کردن نیروهای نظامی که در ابتدا ضعیف بودند، موفق شدیم و از نیروهای داوطلب حماسه‌آفرین در کنار نظام و انضباط ارتش بهره‌برداری کردیم می خواهیم با همین سیاست، نیروهای داوطلب را وارد عرصه سیاسی و انتخابات کنیم.

العبادی تاکید کرد که خط مشی ثابت فهرست انتخاباتی او اقدامی فرا سهمبندی و فرامذهبی و فراقومی است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه درباره اقدام برخی طرف‌ها برای خلط مباحث و حقایق از طریق شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت که وی مخالف آزادی بیان نیست بلکه مشکل این است که شبکه‌های اجتماعی امروز بدون هیچ ضابطه و قانون و مرزی فعالیت می‌کنند.

العبادی قرار است با ائتلاف انتخاباتی «نصر» در انتخابات آتی کشور که ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) برگزار می‌شود، شرکت کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


1 + یک =