- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

فالح الفیاض: برای اجرای کامل دستور العمل نخست وزیر دو ماه دیگر زمان لازم است

«فالح الفیاض»، رئیس هیئت حشد الشعبی عراق، دستورالعمل ۱۰ ماده ای نخست وزیر عراق درباره اصلاح ساختار حشد الشعبی را درحق نیروهای حشد الشعبی «منصفانه و عادلانه» خواند.

به گزارش میدل ایست نیوز او در کنفرانسی مطبوعاتی که دیروز (سه شنبه) برگزار شد تأکید کرد که این دستورالعمل در حکم حمایت از نیروهای حشد الشعبی و حفظ حقوق آنهاست.

الفیاض تأکید کرد که هیئت حشد الشعبی برای اصلاح ساختار حشد و تبدیل آن به یک نیروی منضبط نظامی زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح تلاش می کند و پس از نهایی شدن این موضوع همه دفاتر حشد الشعبی و نیز مدیریت بسیج نیروها، تابع حشد الشعبی بسته خواهد شد.

وی اظهار داشت که اکثر نام گذاری های درون نیروهای حشد پایان یافته و در مرحله بعدی حشد عشایری با حشد الشعبی ادغام می شود.

او از ادامه پیگرد کسانی خبر داد که به دروغ مدعی انتساب به حشد الشعبی هستند.

رئیس هیئت حشد الشعبی همچنین تأکید کرد که مناطقی که نیروهای حشد در آن سکونت خواهند داشت و نیز سلسله مراتب نظامی و اداری و حقوقی حشد بر اساس قوانین اداری و استخدامی عراق نیز تعیین و مرتب شده است.

او افزود که از نخست وزیر خواسته شده که پایگاه ها و مراکز نظامی برای حشد تهیه شود و همه دفاتر حشد الشعبی در استان ها تعطیل شده است.

الفیاض همچنین تأکید کرد که برای اجرای کامل دستورالعمل نخست وزیر احتمالا دو زمان اضافی خواهد برد و افزود که همه فرماندهان بلندپایه در حال همکاری برای اجرای کامل این دستورالعمل هستند.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در اول ماه جاری میلادی دستور العمل اصلاح ساختار نیروهای حشد الشعبی را صادر و یک ماه برای اجرای آن فرصت داد.