جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16211
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۵:۰۵

سفر نخست وزیر عراق به آلمان

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق در خواستار ادامه حمایت های آلمان از امنیت و اقتصاد عراق است و از کمک های آلمان در جنگ با داعش تشکر می کند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در سفر به برلین و دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تأکید کرد که عراق در خواستار ادامه حمایت های آلمان از امنیت و اقتصاد عراق است و از کمک های آلمان در جنگ با داعش تشکر می کند.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، وی در این دیدار تأکید کرد که امضای نقشه راه بهبود وضعیت برق عراق با شرکت زیمنس مایه خوشحالی همه است و این قرارداد می تواند مقدمه پروژه های توسعه ای بزرگ باشد.

مرکل نیز ضمن خوشامدگویی به عبدالمهدی تأکید کرد که آلمان می کشود که شریکی مناسب برای عراق باشد و خود را ملزم به کمک به بازسازی و حمایت از ثبات و امنیت و اقتصاد عراق می داند و نقش رو به رشد و سازنده عراق در منطقه را شایسته تقدیر می داند.

عبدالمهدی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدر اعظم آلمان تأکید کرد که در آلمان جدیت این کشور در همکاری با عراق حس کرده است. او افزود که سطح عملیات تروریستی در جهان کم شده و عراق نقش مهمی در این باره داشته است.

وی با اشاره به فیلم منتشرشده اخیر از ابوبکر البغدادی گفت ظاهر شدن در این شکل و با این لباس ها نشان می دهد که داعش بسیار ضعیف شده است.

مرکل نیز سیاست خارجی عراق را شایسته تقدیر دانست و بر حمایت آلمان از یکپارچگی عراق تأکید کرد.

نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی همچنین دیدارهایی با فرانک اشتانمایر، رئیس جمهور آلمان، و وزیر توسعه و همکاری اقتصادی آلمان داشت.

همچنین با حضور عبدالمهدی و مرکل قرارداد توسعه برق در عراق به ارزش ۱۴ میلیارد دلار به امضای وزیر برق عراق و رئیس هیئت مدیره شرکت زیمنس رسید.

در این سفر وزرای امور خارجه و بازرگانی و برق و مسکن و شهردار بغداد و مشاور امنیت ملی در کنار تعدادی از مستشاران نخست وزیر عراق را همراهی می کردند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


3 × = بیست هفت