- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

سخنگوی صدر: بدون تکیه بر حمایت کشورهای همسایه پیروز شدیم

سخنگوی رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه فراکسیون “سائرون” نسبت به ائتلاف با هیچ فراکسیونی اعتراضی ندارد، گفت، مشکل برخی فراکسیون‌هایی هستند که می‌خواهند شخصیت‌هایی را برای سمت وزارت یا نخست وزیری دولت آتی تحمیل کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، صلاح العبیدی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان “الصدر” عراق با اشاره به لیست “الفتح” که به گروه‌های حشد شعبی تعلق دارد و با اخذ ۴۷ کرسی رتبه دوم را کسب کرده، گفت، فراکسیون “سائرون” نسبت به ائتلاف با هیچ طرف سیاسی اعتراضی ندارد.

العبیدی در خصوص اینکه آیا مقتدی صدر تنها با اسامی فراکسیون‌هایی که در توئیت خود اعلام کرده، ائتلاف خواهد کرد یا نه، گفت: فراکسیون “سائرون” نسبت به هیچ فراکسیونی اعتراضی ندارد. ما درباره مشارکت لیست “الفتح” در دولت تا زمانی که در چارچوب برنامه باشد، اعتراضی نداریم.

وی ادامه داد: مشکل، فراکسیون‌هایی هستند که می‌خواهند شخصیت‌هایی را برای سمت وزیری یا نخست وزیری دولت آتی تحمیل کنند. فراکسیون “سائرون” بدون تکیه بر “حمایت کشورهای همسایه” در انتخابات پیروز شد، در حالی که دیگر فراکسیون‌های مورد حمایت قرار گرفتند، حمایت از آنها روشن است و من نمی‌خواهم نامشان را فاش کنم.

سخنگوی صدر افزود: ما برنامه ملی داریم که در آن همه فراکسیون‌هایی که مقتدی صدر در توئیترش از آنها نام برده، بدون شرط گذاشتن مبنی بر اینکه سهمی داشته باشند، همکاری می‌کنند.