جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16831
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۴۱

سخنرانی «برهم صالح» به مناسبت اربعین امام حسین(ع): مردم عراق شایسته زندگی بهترند

رئیس جمهور عراق در سخنرانی به مناسب سالروز اربعین امام حسین(ع) بر حمایت از حقوق و مطالبات مشروع تظاهرات کنندگان تأکید کرد.

 

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در سخنانی به مناسبت روز اربعین امام حسین (ع) این روز را گرامی داشت.

او در یک سخنرانی تلویزیونی که امروز پخش شد گفت که هر سال در این روزها آزادگان روی به سوی سرور آزادگان امام حسین(ع) می کنند و با اراده ملی واحد و ایمان عمیق به ارزش های والا که مایه پیوند آنان است به سمت بارگاه وی راه می افتند تا تأکید کنند که حسین(ع) امام و نماد فقیران و محرومان و قبله کسانی است که برای وطنشان تلاش می کنند.

رئیس جمهور عراق افزود که امام حسین (ع) به ما آموخت که سختی ها و رنج ها را پشت سر گذاریم و برای میهنمان و انسانیت تلاش کنیم و حرف و عملمان یکی باشد و با عزم و اراده در پی اصلاح امور باشیم.

او قیام امام حسین(ع) را تثبیت کننده انسانیت و میهن دوستی و ارزش های والای اخلاقی و آزادگی دانست و گفت که امام حسین(ع) در ضمیر و وجدان همه طیف های ملت عراق حضور دارد و یادآوری او یادآوری ارزش های قهرمانی و ایمان و خیر و مهرورزی است.

او ابراز امیدواری کرد که این مناسبت باعث تقویت اراده همگان برای حفظ میهن و اصلاح طلبی و مبارزه با فساد شود و همگان را نسبت به سطح چالش ها و تهدیدهایی که عراق در این شرایط پرتنش منطقه ای دربرابر آنهاست آگاه کند و به حفظ میهن و ادامه مسیر اصلاح وادارد.

برهم صالح تأکید کرد که «به جوانانمان و مطالبات و حقوق مشروعشان همان قدر اهتمام داریم که به امنیت و ثبات کشور برای عملی شدن آمال شهروندانمان در عدالت و حیات آزاد و پر از کرامت و در این روز از کسانی حمایت می کنیم که پرچم عراق را برافراشته و طلب اصلاح و حقوق خود می کنند».

از او نیروهای امنیتی عراق که برای حمایت از ملت و خواسته های آنان و اموال عمومی و خصوصی تلاش می کنند تقدیر کرد و برای شهدای حوادث اخیر عراق از تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی طلب رحمت کرد و بر مخالفت با هرگونه قتل و ظلم و بستن دهان معترضان تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که راهی جز بازسازی و اصلاح میهن وجود ندارد و ملت عراق شایسته زندگی بهترند و همه باید با الهام گرفتن از امام حسین(ع) به یاری مظلومان و محرومان بشتابند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


6 − = صفر