سه شنبه ۴ اردیبهشت ۰۳ - April 23, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13255
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۲۸

روسیه: سوریه، عراق، مصر و سودان خریداران احتمالی «اس-۴۰۰» هستند

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان روسیه، سوریه، عراق، سودان و مصر را خریداران آتی سامانه‌های پدافند هوایی «اس-400» معرفی کرد.

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان روسیه، سوریه، عراق، سودان و مصر را خریداران آتی سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» معرفی کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور بوندارف» رئیس کمیته امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که سوریه، عراق، سودان و مصر از جمله خریداران احتمالی سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» از روسیه هستند.

بنا بر این گزارش، این سناتور ارشد روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت:‌«هر کشوری که تهدید امنیتی از جانب گروه‌های تروریستی و کشورهای عضو ناتو را تجربه کرده، از جمله سوریه، عراق، سودان و مصر خریدار احتمالی این سامانه پیشرفته است».

وی در ادامه تأکید کرد که ترکیه، به عنوان یکی از اعضای ناتو، «ترجیح داده تا روابطش با رهبری ناتو به خطر بیفتد» اما اولویت خرید سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» را کنار نگذارد.

بوندارف در ادامه گفت که معتقد است بسیاری کشورها در خاورمیانه و شمال آفریقا به دنبال خرید این سامانه‌های پدافند هوایی فوق پیشرفته هستند.

وی همچنین افزود، درخواست برای این سامانه‌های دفاعی در کشورهای سراسر جهان به سرعت رو به افزایش است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد، مسکو در حال مذاکره با تعدادی از کشورهای خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا برای تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» است.

بر اساس این گزارش، شرکت «روس‌تک» پیشتر اعلام کرده بود که در ماه مارس سال ۲۰۲۰ روسیه تحویل سامانه‌های موشکی «اس-۴۰۰» به ترکیه را آغاز خواهد کرد.

چین نخستین کشوری بود که برای خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ از روسیه قرارداد امضا کرد. روسیه قرار بود در سال ۲۰۱۴ میلادی ۶ سامانه «اس-۴۰۰» را با قیمت نهایی ۳ میلیارد دلار در اختیار چین قرار دهد. انتظار می‌رود که قرارداد تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه به چین تا سال ۲۰۲۰ نهایی شود.

روسیه علاوه بر این قرادادهایی را نیز برای تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ با هند و عربستان سعودی به امضا رسانده‌ است.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش‌هایی را درباره مذاکرات روسیه با مغرب برای تحویل این سامانه‌ها به این کشور منتشر کرده بودند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


پنج − = 4