- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

روایت امام جمعه نجف از حضور رسمی روحانی و سفر مخفیانه ترامپ به عراق

به گزارش ایرنا، ‘سید صدر الدین القبانچی’ درخطبه های امروز نمازجمعه نجف اشرف در صحن حرم مطهر امام علی (ع) گفت: دولت و ملت عراق از سفر دکتر روحانی به کشورشان استقبال می کنند.

وی گفت: برنامه سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق از مدت ها قبل رسما اعلام شد حال این امر را با سفر رییس جمهوری آمریکا مقایسه کنید که بطور مخفیانه به اینجا سفر کرد.

القبانچی همچنین از سخنان ‘محمد الحلبوسی’ رییس پارلمان ملی عراق در جریان سفر به تهران مبنی بر اعلام همبستگی با ایران قدردانی کرد.

وی گفت: رییس پارلمان عراق درسخنانی که نشانه صداقت و وفای او به ملت خود بود با تحریم های ضد ایرانی مخالفت و از حمایت ایران از عراق در جنگ با داعش تشکر کرد.

القبانچی افزود: رئیس پارلمان عراق بدرستی تاکید کرد که عراق هیچگاه پایگاهی برای تعدی به همسایگانش نخواهد شد.

وی از سخنان برخی رسانه های سعودی که اظهارات الحلبوسی رئیس سنی مذهب پارلمان عراق را خیانت به اهل سنت عنوان کرده اند را رد کرد و گفت: این سخنان نشانه پایبندی الحلبوسی به ملت خود بود و علیه کسی نبود.

امام جمعه نجف اشرف همچنین از اقدام مداخله جویانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر تحریم جنبش نجبا از گروههای مقاومت اسلامی عراق (زیر مجموعه الحشد الشعبی) را نشانه شکست و ترس آمریکا از قدرت و پیروزی های نیروهای عراقی دانست.