- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

رایزنی نخست‌وزیر عراق با دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر

نخست‌وزیر عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس [1]، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق صبح امروز یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «أحمد أبوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد و خواستار تقویت ایفای نقش این اتحادیه برای توقف درگیری‌ها و بحران‌ها و پیآمدهای آن بر کشورهای منطقه شد.

در بیانیه صادره از دفتر نخست‌وزیری عراق آمده است که العبادی در این دیدار اوضاع منطقه و بحران در سوریه ، اهمیت ایفای نقش اتحادیه عرب برای تحقق امنیت و ثبات در کشورهای عربی و نیز توقف دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشورها را مورد بررسی قرار داد.

ابوالغیط نیز موفقیت عراق و دیدگاه حکیمانه العبادی برای ایجاد یکپارچگی در این کشور و حفظ انسجام ملت و ایفای نقش مثبت عراق در منطقه را ستود و بر ایستادگی اتحادیه عرب در کنار عراق تأکید کرد.

«أحمد أبوالغیط» سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز گفت که العبادی امروز همچنین با «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

شکری در این دیدار بار دیگر پیروزی عراق بر داعش را تبریک گفت و بر پایبندی مصر به وحدت عراق و حاکمیت آن بر کل اراضی خود تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، شکری همچنین از آمادگی مصر برای سهیم شدن در برقراری امنیت و ثبات عراق در مرحله پسا داعش به خصوص در زمینه بازسازی شهرها و مناطق آزادشده خبر داد و سفر اخیر «ابراهیم محلب» معاون رئیس‌جمهور مصر در رأس یک هیأت عالی‌رتبه به عراق و دیدار وی با مقامات این کشور را مورد اشاره قرار داد.

نخست‌وزیر عراق نیز به نوبه خود از اهتمام ویژه کشورش به تقویت همکاری اقتصادی با مصر تأکید نمود.

شکری و العبادی در این دیدار همچنین به بررسی اوضاع منطقه به خصوص وضعیت سوریه و یمن و روابط با کشورهای همسایه پرداختند.