جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15005
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۲۶

رایزنی المعلم و الجعفری درباره تقویت هماهنگی میان سوریه و عراق

وزیران خارجه عراق و سوریه درباره تقویت هماهنگی میان دمشق و بغداد در زمینه مبارزه با تروریسم و ضرورت تسریع در بازگشایی گذرگاههای مرزی میان دو کشور رایزنی کردند.

وزیران خارجه عراق و سوریه درباره تقویت هماهنگی میان دمشق و بغداد در زمینه مبارزه با تروریسم و ضرورت تسریع در بازگشایی گذرگاههای مرزی میان دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه با ابراهیم الجعفری هماهنگی میان سوریه و عراق در تلاشهایشان در زمینه مبارزه با تروریسم و ضرورت تسریع در بازگشایی گذرگاههای مرزی میان دو کشور برای بهبود حرکت تبادل کالا و عبور افراد را مورد رایزنی قرار داد.

از سوی دیگر الجعفری نیز به معلم گفت که مسئولان عراق و مردم آن هرگز کمک ها و اقدامات سوریه در حمایت از ملت عراق در بحرانها را فراموش نخواهد کرد.

وزیر خارجه عراق از حمایت بغداد از دمشق و تمایل عراق برای ارتقای سطح هماهنگی و همکاری در بالاترین درجه و بازگشت روابط اقتصادی و تجاری به شکل قوی تر از آنچه از قبل بود، خبر داد.

در این دیدار بر عمق روابط برادرانه و همکاری میان دو کشور و دو ملت و روابط تاریخی جغرافی عمیق و اهمیت توسعه این روابط تاکید شد.

ولید المعلم بیان کرد: ملت سوریه بر ادامه جنگ با گروههای تروریستی تا آزادسازی کامل اراضی سوریه تاکید دارد. سوریه هم اکنون فصل آخر از فصول بحرانی که با آن دست و پنجه نرم می کند را طی می کند و در آستانه پیروزی قرار دارد.

وی مواضع عراق در محافل عربی و بین المللی در همبستگی با سوریه ضد جنگ تروریستی را مورد تمجید قرار داد و گفت: دو ملت عراق و سوریه در یک جبهه قرار دارند و با چالشهای مشابه روبرو هستن و ما خواستار ادامه همکاری میان دو کشور هستیم.

ابراهیم الجعفری هم اعلام کرد: کشورهای منطقه و دنیا شروع به فهم موضع سوری و آنچه در سوریه می گذرد کرده اند و ملت سوریه به نمایندگی از دنیا با تروریسم جنگیده است و برای سوریه و مردم آن ثبات و شکوفایی آرزو می کنیم.

برچسب ها :
دیدگاه شما


دو × 3 =