- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

راهبرد جدید آلمان در عراق، محور دیدار وزیر دفاع آلمان با مقامات عراقی

وزیر دفاع آلمان که در عراق به سر می‌برد درباره راهبرد جدید این کشور از جمله موضوع مقابله با داعش و آموزش نیروهای پیشمرگه با سران عراقی رایزنی خواهد کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس [1]، «اورسولا فون درلین» وزیر دفاع آلمان در بغداد با مقامات عراقی درباره شرایط آتی نظامیان کشورش در عراق رایزنی می‌کند.

بنابر گزارش رادیو آلمان، فون‌در لین که از روز گذشته وارد عراق شده است، امروز (شنبه) با «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق و «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر این کشور دیدار خواهد داشت.

راهبرد جدید آلمان در عراق شامل مبارزه علیه گروه تروریستی داعش و حضور ۱۵۰ تن از نظامیان آلمانی در اربیل به منظور آموزش نظامیان پیشمرگه کرد محور مذاکرات طرفین خواهد بود.

در دولت جدید آلمان بر این نکته تاکید شده است که حضور نظامی آلمان در عراق ادامه نداشته باشد.با این حال ارتش آلمان به این نکته که خروج نظامی از عراق چه تاثیری بر ثبات و امنیت منطقه خواهد داشت،می‌پردازد و هنوز مشخص نیست که در نهایت چه تصمیمی در این مورد گرفته خواهد شد.

ارتش آلمان اقدام به اعزام تسلیحات برای کردهای شمال عراق کرده است و از ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون آموزش کردها را برای مقابله با گروه تروریستی داعش در دستور کار دارد.

آلمان همچنین از نیروی هوایی اردن هم در زمینه مقابله با داعش حمایت می‌کند و این اقدام را به وسیله به کار‌گیری هواپیماهای شناسایی تورنادو صورت می‌دهد.

 ماموریت نظامی آلمان در سوریه و عراق در چند هفته آتی به پایان می‌رسد.