- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

رادیو اسرائیل تلویحاً دست داشتن اسرائیل در حمله به پایگاه حشد الشعبی را تایید کرد

رادیوی نظامی تابع ارتش اسرائیل در گزارشی که صبح امروز (یکشنبه ۲۱ ژوئیه) منتشر کرد تلویحا احتمال دست داشتن اسرائیل در حمله به پایگاه نظامی حشد الشعبی در استان صلاح الدین عراق را تأیید کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، «جامی حوجی» خبرنگار امور جهان عرب این رادیو در گزارش خود با اشاره به خبر حمله به این پایگاه نظامی که عناصر کتائب حزب الله عراق در آن حضور دارند گفت که نحوه اجرای این عملیات آشکار می کند که احتمالا این عملیات کار اسرائیل است.

این رادیو تأکید کرد که این عملیات بسیار شبیه حمله های هوایی اسرائیل به مراکز حضور نظامی ایران و انبارهای سلاح حزب الله لبنان در سوریه است.

«اماتیسا برعام»، مدیر مطالعات عراق در دانشگاه حیفا، هم دست داشتن ایران در این حادثه را بعید ندانست و تأکید کرد که این حمله، پایگاه وابسته به «سپاه پاسداران» و شبه نظامیان وابسته به ایران را در قلب مناطق سنی نشین عراق هدف قرار داده است.

او گفت که درصورت بالا گرفتن درگیری ها در خلیج، دولت عراق به حملات موشکی علیه اسرائیل فکر نخواهد کرد، اما شبه نظامیان تابع ایران در عراق آزادی عمل دارند و خود را تابع دولت عراق نمی دانند.

یک مقام عراقی که نخواسته نامش فاش شود نیز خبر داد که ترکش های این حمله به مناطقی بسیار دور از این پایگاه نظامی رسیده است.