سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳ - April 16, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16015
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۶:۳۱

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: شهادت بارزترین عنوان مبارزات ملت عراق در چهار دهه گذشته است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسمی به مناسبت روز شهید و یادبود شهادت آیت الله سیدمحمدباقر حکیم، بنیان گذار مجلس اعلای اسلامی عراق، شهادت را بارزترین عنوان مبارزات و جهاد ملت عراق در چهل سال گذشته خواند و خواستار ثبت و تدوین فداکاری های ملت عراق و شهدای آن شد.

در این مراسم که عصر روز شنبه در نجف اشرف برگزار شد حمودی تأکید کرد که مجلس اعلی و رهبر آن شهید محراب هدف حملات شدیدی قرار گرفت و این حملات پس از آن بود که رهبران مجلس به روشنی و با قاطعیت بر مبارزه به دیکته های امریکا تأکید کردند و خواستار آن شدند که امنیت کشور به دست فرزندان عراق باشد.

او گفت که مجلس اعلی به مسیر جهاد و جانبازی ادامه می دهد و بر اصول خود استوار می ماند و افزود که مهم ترین این اصول حفظ هویت ملی و اسلامی و تقویت آن به عنوان هویت تمدنی ملت عراق است.

حمودی از دیگر اصول مجلس اعلی را حفظ نهاد خانواده و ناکام گذاشتن همه توطئه ها و جنگ نرم برای اشاعه فساد و انحراف اخلاقی در جامعه دانست.

او اظهار داشت که منافع کشور و ملت فراتر از همه منافع و نزاع های حزبی و گروهی است و باید به بازی سهمیه خواهی پایان داد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از همگان خواست که به مسئولیت خود در برابر ملت عمل کنند و برای تقویت دولت بکوشند و برای پایان دادن به حضور نیروهای نظامی خارجی در کشور تلاش کند تا عراقی مستقل و مقتدر و شکوفا شکل بگیرد که مردمش از امنیت و رفاه و ثبات و امنیت برخوردارند.

او همچنین خواستار استفاده از توان بالای نیروهای حشد الشعبی برای پروزه های بازسازی و کشاورزی و مسکن شد و گفت: روحیه شهادت طلبی در صف نخست مبارزات ملت عراق طی سالیان گذشته وجود دارد به طوری که در جریان مبارزات علیه رژیم استبدادی صدام هزاران تن شهید شدند.

حمودی تاکید کرد: حشد شعبی در عراق دارای جایگاه است و روحیه نیروهای این تشکیلات برگرفته از تفکرات حسینی است و پیروزی علیه تشکیلات تروریستی داعش مایه اعجاب جهانیان است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از احزاب و نهادهای منطقه خواست که با فشار بر دولت ها آنها را به آغاز گفت وگو برای تسویه مسائل منطقه ای و تأمین امنیت همه ملت های منطقه وادار کنند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه سخنانش بر ضرورت حمایت همه جانبه از حقوق ملت فلسطین و تشکیل حکومت مستقل فلسطین و پایتخت آن قدس تأکید کرد.

حمودی حوادث جاری در سوریه و لیبی و یمن و بحرین را توطئه استکبار و صهیونیسم جهانی برای بر هم زدن ثبات در کشورهای اسلامی دانست و از پیروزی های چشمگیر محور مقاومت در سوریه ولبنان و یمن استقبال کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ شش = 11