- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: سال های تکفیر تمام شد/ رژیم صهیونیستی از وحدت هراس دارد

شیخ همام حمودی گفت: سالهای تکفیر تمام‌ شد؛ تکفیری ها پیامهای بدی برای همه مسلمانان داشتند و امروز موجودیت آنها از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدعلی تسخیری امروز سوم آ ذرماه، طی نشستی که با حضور جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: یکی از عوامل اصلی تفرقه میان مسلمانان رژیم صهیونیستی است. بر همگان واضح است که دشمن صهیونیستی یک رژیم تروریست است که در حال مسلح‌کردن دشمنان مردم سوریه است.

آیت الله تسخیری ادامه داد: این گروه های تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی هستند و رژیم صهیونیستی هم آنان را مسلح می‌کند.

در ادامه این نشست شیخ همام حمودی ضمن عرض سلام به حضار و تبریک میلاد پیامبر اسلام و نواده ایشان گفت: از خداوند متعال می خواهم به ما بصیرت بدهد تا بتوانیم اهداف خود را محقق و از جمله بتوانیم قدس را آزد کنیم.

وی گفت: سالهای تکفیر تمام‌ شد؛ تکفیری ها پیامهای بدی برای همه مسلمانان داشتند و امروز موجودیت آنها از بین رفته است و خدا را شاکریم که در عراق نیز با وحدت فرزندان نینوا، الانبار و صلاح الدین، گروه داعش شکست خورد.

حمودی اظهار کرد: امروز در مناطق آزاد شده نیازمند وحدت هستیم. بعد از اینکه این گروه فاسد که اسم دولت اسلامی را روی خود گذاشته بود از بین رفت، نیازمند وحدت بیشتری هستیم و لازم است از مجمع تقریب تشکر کنم که گام‌های عملی و اقدامات ضروری برای تقویت تقریب بین مذاهب برداشته است. امروز شرایط خوبی برای پیروزی بر ایده های تکفیری و تحقق وحدت فراهم شده است. در ادامه می‌خواهم به این سؤال جواب دهم که چه کسی می‌خواهد کشورهای اسلامی را تجزیه کند؟ بدون تردید رژیم صهیونیستی که می‌خواهد ثبات در منطقه را از بین برده و با استفاده از شعارهای طایفه ای و استفاده از برخی رژیم های منطقه به این هدف برسد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد قدرت برتر منطقه باشد و به همین دلیل از وحدت در منطقه هراس دارد. اسرائیل از تجزیه عراق حمایت کرد بنابراین باید در مقابل آن ایستاده و وحدت لازم را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها در راستای رضایت اسرائیل به فکر طرح خاورمیانه بزرگ افتادند اما با پیروزی های محور مقاومت در منطقه، تجربیات تلخی برای آنها رقم خورد. اوباما هم همین سیاستها را در پیش گرفت اما نتیجه ای حاصل نشد، چراکه مسلمانان در مقابل سلطه فرهنگی آنها ایستادگی کردند.ما در مقابل سلطه نظامی و فرهنگی ایستاده ایم و لازم است در مقابل سلطه فرهنگی هم بایستیم. در این راستا نیازمند حمایت بیشتر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وی در پایان به بیان نکاتی درباره مسئله فلسطین پرداخت و گفت: قدس قبله اول مسلمانان و محور وحدت ماست و ما اقداماتی همانند انتقال سفارت آمریکا به قدس را به رسمیت نمی شناسیم.