- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: خواست ملت برچیدن پایگاه های نظامی خارجی است

شیخ دکتر همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، از عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق خواست که شمار واقعی نیروهای نظامی امریکایی در عراق و پایگاه های آنان را اعلام کند.

به گزارش پایگاه رسمی مجلس اعلای اسلامی عراق، حمودی ضمن تقدیر از موضع ملی و شجاعانه نخست وزیر عراق در خودداری از دیدار با رئیس جمهور امریکا خارج از چارچوب های پروتکلی، تأکید کرد که باید روشن شود چه تعداد نیروی نظامی امریکایی در کجا و با چه مأموریتی حضور دارند.

او همچنین خاطرنشان کرد که در دوره سابق مجلس طرحی برای تعیین سقف زمانی خروج نیروهای خارجی از عراق مطرح شده بود که به اتفاق آرا تصویب شده بود اما در اجرای آن کوتاهی شد و ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر عراق برای پایان به حضور نیروهای نظامی خارجی سقف زمانی تعیین کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که پیروزی عراق با خون ملتش بود و الگویی برای ارتش های جهان ارائه کرد به خصوص که در نابودی یکی از سفاک ترین گروه های تروریستی یک رکورد زمانی را ثبت کرد و امریکایی ها بارها گفته بودند که این جنگ چند سال طول خواهد کشید.

او افزود که مردم عراق با جهاد نظامی و سیاسی امریکایی ها را از کشورشان بیرون انداختند و امروز نیز برای حفظ مرزهای خود به نیروهای خارجی نیازی ندارند و پایان وجود پایگاه های نظامی خارجی خواست همه ملت عراق است و نمایندگان ملت باید به این اراده ملت احترام بگذارند و آن را عملی کنند.