- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: ایالات متحده در پی تشکیل دولتی سرسپرده بود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به روند تشکیل دولت این کشور تأکید کرد که برخی کشورها و در رأس آنها ایالات متحده فشارهای شدیدی وارد آوردند تا دولتی سرسپرده شکل بگیرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار ماهانه با کادرهای این تشکل سیاسی تأکید کرد که برخی کشورها در رأس آن ها ایالات متحده تلاش کردند که با اختلاف افکندن در میان تشکل های سیاسی شیعی و ایجاد آشوب در کشور دولتی سرسپرده بر سر کار آوردند اما با هشیاری مجاهدان و با حکمت مرجعیت عالی شیعه آیت الله عظمی سیستانی این توطئه ها خنثی و این طرح در نطفه خفه شد و پروژه ملی برای تشکیل دولت با انتخاب عادل عبدالمهدی به پیروزی انجامید.

حمودی در این دیدار تأکید کرد که مجلس اعلای اسلامی عراق همان اندازه که از دولت جدید حمایت و پشتیبانی می کند به همان اندازه نظارت و بازخواست می کند و افزود که این تجربه باید با قدرت ادامه یابد و نباید اجازه داد که منافقان پروژه ملی ما را به شکست بکشانند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین با اشاره به پیاده روی و زیارت اربعین تأکید کرد که این مراسم به موضوعی استراتژیک تبدیل شده و مردم از سراسر دنیا برای بهره گرفتن از منش والای امام حسین در این مراسم عظیم شرکت می کنند و کربلا امروز ایستگاهی جهانی و پروژه ای جهانی شده که به قدس خواهد انجامید.

او از «منافقانی که در پی حمله به نقطه قوت این مراسم یعنی زایران ایرانی» هستند و تلاش برای فتنه انگیزی میان دو ملت ایران و عراق به شدت انتقاد کرد.

دکتر همام حمودی همچنین از برخی مقامات و سفرا و اختصاص بودجه و قدرت های کثیف برای ناکام گذاشتن این مراسم عظیم انتقاد کرد و ابراز اطمینان کرد که ملت عراق که با سربلندی داعش و همه توطئه ها را شکست داد توطئه های مربوط به مراسم اربعین را هم شکست خواهد داد.