پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15843
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۵۴

رئیس جمهور عراق: امریکایی‌ها برای آموزش و مشاوره در عراق هستند نه زیر نظر داشتن ایران

برهم صالح تأکید کرد که ترامپ درخواست رسمی برای حضور نیروهایش در عراق جهت زیر نظر داشتن ایران به دولت عراق نداده است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور امریکا تأکید کرد که حضور نیروهای امریکایی در عراق برای آموزش و مشاوره است و نه زیر نظر داشتن کشورهای دیگر.

به گزارش میدل ایست نیوز، او در سخنرانی خود در کنفرانس «مرکز رافدین» تأکید کرد که عراق این اظهارات رئیس جمهور امریکا را در نهادهای حقوقی اش بررسی خواهد کرد و دربرابر آن خاموش نخواهد نشست.

صالح افزود: «حضور نیروهای امریکایی در عراق تصمیم عراق و درخواست دولت عراق برای همکاری دربرابر خط تروریسم بوده است» و تأکید کرد که ترامپ درخواست رسمی برای حضور نیروهایش در عراق جهت زیر نظر داشتن ایران به دولت عراق نداده است.

او تأکید کرد که عراق منتظر توضیح واشنگتن درباره شمار نیروهای امریکایی در عراق و مأموریت آنهاست و افزود که گزینه مطرح میان عراق و امریکا آن است که با هم همکاری کنند نه اینکه در بررسی برخی مسائل با هم اختلاف داشته باشند.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت حمایت از برنامه دولت «عادل عبدالمهدی» تأکید کرد و افزود که اکنون فرصتی برای ثبات در عراق و پایان دادن به مشکلاتی است که ملت عراق از آن رنج برده اند.
او افزود که عراق اکنون کانون تغییرات گسترده و مرحله ای تازه در سرتاسر خاورمیانه است و تأکید کرد که اگر نتوان مسائل منطقه ای و داخلی را به صورت اساسی حل کنیم خطر بازگشت تروریسم در منطقه جدی است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


5 × شش =