- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

رئیس اسبق پارلمان عراق: قاسم سلیمانی در بغداد تصمیم گیرنده است

«محمود المشهدانی»، رئیس اسبق پارلمان عراق تاکید کرد که «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در بغداد تصمیم گیرنده است و برخلاف «بریت مک گورک»، فرستاده ویژه امریکا از زبان تهدید استفاده نمی کند.
میدل ایست نیوز: «محمود المشهدانی»، رئیس اسبق پارلمان عراق تاکید کرد که «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در بغداد تصمیم گیرنده اصلی است و تهران ۸۵ درصد از اهل سنت عراق را تحت کنترل در آورده و آنها تابع ایران شده اند.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، المشهدانی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: سلیمانی اگر وعده ای دهد آن را عملی می کند و در حال حاضر او در بغداد تصمیم گیرنده است، اما «بریت مک گورک»، فرستاده ویژه امریکا هرگاه خواسته ای از رهبران اهل سنت داشته باشد، در صورت مواجه شدن با مخالفت آنها، از زبان تهدید و زور استفاده می کند.

رئیس اسبق پارلمان عراق گفت: ۸۵ درصد از اهل سنت عراق تحت کنترل ایران هستند و مابقی نیز به این گروه اضافه خواهند شد.

وی افزود: همه شیعیان عراق با ایران مشکل ندارند بلکه همه آنها حتی کسانی که دارای گرایش کمونیستی یا سکولار هستند با ایران به نوعی ارتباط دارند.

المشهدانی در پایان تصریح کرد: تفاوت موجود میان سیاست های ایالات متحده امریکا و ایران این است که تهران در روابط خود بر اصل گفت‌وگو و عدم تحریک شرکایش تکیه دارد اما واشنگتن هنگامی که خواسته ای از رهبران اهل سنت عراق دارد و با جواب منفی آنها رو به رو می شود، از زبان تهدید و زور استفاده می کند و این امر رهبران طراز اول اهل سنت عراق را به ارتباط بیشتر با ایران سوق می دهد.