- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

دیدار هیئت شورای امنیت سازمان ملل با رئیس جمهور، نخست وزیر، و رئیس مجلس عراق

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در دیدار با هیئتی از شورای امنیت به ریاست «منصور العتبی»، نماینده کویت و رئیس دوره ای شورای امنیت، تأکید کرد که عراق به ادامه همکاری و مشورت با شورای امنیت جهت تقویت صلح و امنیت در منطقه اهتمام بسیار دارد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، صالح در این دیدار تأکید کرد که عراق می کوشد در سطح منطقه ای و جهانی برای تقویت نقش خود و کمک به تلاش های سازنده جهت تثبیت ثبات تلاش کند.

او گفت که عراق با جدیت در پی حل مشکلات جهانی از راه های سیاسی با ترغیب گروه های درگیر به گفت وگو است.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت حفظ استقلال و حاکمیت ارضی و امنیت و یکپارچگی عراق دربرابر چالش ها و بحران های منطقه ای تأکید کرد.

او تأکید کرد که ملت عراق بر تروریسم پیروز شدند و سرزمین خود را آزاد کردند و اکنون مسئولیتی بزرگ برای حفظ یکپارچگی و تحقق شکوفایی بر عهده دارند و این بدون کمک نهادهای بین المللی و برادران و دوستان عراق عملی نیست.

رئیس دوره ای شورای امنیت در این دیدار بر حمایت این سازمان از دولت و ملت عراق تأکید کرد و سیاست متعادل عراق و تلاش این کشور برای پایبندی به قطع نامه های شورای امنیت را شایسته تقدیر و نشان درستی مسیر سیاسی در عراق دانست.

در این دیدار تحولات منطقه ای و جهانی و بحران های منطقه و لزوم همکاری برای پایان دادن به بحران ها و تنش ها نیز بررسی شد.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق  نیز در دیدار با این هیئت از توجه و حمایت این نهاد نسبت به ملت و دولت عراق قدردانی کرد.

اعضای شورای امنیت نیز سیاست متوازن دولت عراق و مناسبات آن با کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی را ستوده و تاکید کردند: «سفر تاریخی ما به عراق در نوع خود بی‌سابقه است و ما بر حمایت خود از حاکمیت و ثبات عراق و رویکردهای دولت این کشور تاکید می‌کنیم.»