جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 16881
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۵:۱۰

دولت عراق آمار کشته‌های اعتراضات را ۱۱۱ نفر اعلام کرد

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که از زمان آغاز شروع اعتراضات در اکتبر گذشته در این کشور تاکنون 111 نفر از میان معترضان و نیروهای امنیتی عراق کشته شده‌اند.
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که از زمان آغاز شروع اعتراضات در اکتبر گذشته در این کشور تاکنون ۱۱۱ نفر از میان معترضان و نیروهای امنیتی عراق کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جعفر علاوی» وزیر بهداشت عراق روز یکشنبه شمار کشته‌های اعتراضات عراق از ماه گذشته میلادی تاکنون را ۱۱۱ نفر اعلام کرد.

علاوی که میزبان کمیسیون پارلمانی حقوق بشر کشورش بود در پاسخ به سوالی درباره شمار قربانیان اعتراضات عراق گفت: شمار شهدا از بین معترضان و نیروهای امنیتی از ماه اکتبر گذشته تاکنون به ۱۱۱ نفر رسیده است.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، وزیر عراقی در پاسخ به سوال دیگری درباره نوع گاز مورد استفاده در متفرق کردن معترضان و تعداد پایگاه‌های امداد رسان حاضر در میدان التحریر بغداد گفت: یک کمیته وزارتی برای تحقیق درباره نوع گاز اشک آور مورد استفاده تشکیل دادیم و معلوم شد که هیچ ماده سمی در این گاز نبوده و بلکه گاز اشک آور طبیعی است که معمولا در مانورها هم استفاده می‌شود.

علاوی افزود: وزارت بهداشت عراق در میدان‌های برپایی تجمع‌های اعتراضی در عراق پایگاه‌های درمانی دایر کرده تا به معترضان مسالمت جو امداد رسانی کنند.

این در حالی است که نهادهای حقوق بشری ادعا می‌کنند از آغاز اعتراضات عراق در اول اکتبر گذشته تاکنون ۳۳۹ نفر کشته و ۱۶ هزار نفر هم زخمی شدند.

موج دوم تظاهرات در مناطق مختلف عراق از ۲۵ اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد. مردم عراق از یکم اکتبر گذشته نیز به مدت یک هفته در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور تظاهرات کردند.

وزارت دفاع عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد طرف سومی مسئول کشتار و هدف قرارگرفتن تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی با هدف ایجا هرج و مرج و فتنه در عراق است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 6 = پانزده