شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13764
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۵۵

حیدر العبادی: تلاش‌ها برای بازگرداندن عراق به دوران ما قبل تاریخ شکست خورد

نخست وزیر عراق درباره تلاش برخی‌ در این کشور برای ایجاد اختلاف و تنش هشدار داد و گفت که نیروهای امنیتی عراق مانع از بازگشت این کشور به دوران ما قبل تاریخ شدند.

نخست وزیر عراق درباره تلاش برخی‌ در این کشور برای ایجاد اختلاف و تنش هشدار داد و گفت که نیروهای امنیتی عراق مانع از بازگشت این کشور به دوران ما قبل تاریخ شدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر عراق بر ضرورت تلاش برای عدم بازگشت فرقه‌گرایی و شرایط گذشته تأکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی «حیدر العبادی»، یکشنبه طی بیانیه‌ای از سفر او به استان الانبار و دیدارش با عشایر این استان خبر داد.

العبادی در این دیدار گفت: «ما بر اهمیت تلاش برای عدم بازگشت به دوران قبل، بازگشت فرقه‌گرایی به عراق و عدم همراهی با کسانی که خواهان خیر این کشور نیستند، تأکید داریم».

او گفت: «فداکاری‌ نیروهای قهرمان ما در برابر گروهک‌هایی که به دنبال بازگشت عراق به قبل از تاریخ بودند، پیروزی را رقم زدند».

نخست وزیر عراق با بیان اینکه عراقی‌ها هنگامی که برای دفاع از کشورشان برخواستند، تنها برای عراق به پا خواشتند نه برای اغراض سیاسی،‌‌‌ تأکید کرد که «بزرگترین دلیل بر اتحاد ما همین خون شهدایی است که در خاک عراق ریخته شد».

او وعده داد همانگونه که عراق توانست بر داعش پیروز شود در ساخت، بازسازی و پیشرفت کشور نیز پیروز خواهد شد.

 حیدر العبادی اظهار داشت که عراق به فضل اتحاد فرزندان خود قوی‌تر از گذشته است با این حال برخی به دنبال تلاش برای تداوم فضای تنش و اختلاف در این کشور هستند.

او خاطر نشان کرد که این تلاش‌ها محکوم به شکست است؛ چرا که عراق هم‌اکنون قوی‌است و دنیا به آن با احترام نگاه می‌کند.

نخست وزیر عراق به عملیات برون مرزی جنگنده‌های این کشور اشاره کرد و گفت که حملات هوایی عراق در خاک سوریه برای تأمین امنیت عراق در برابر اشرار و نقشه‌هایشان است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 7 = شصت سه