سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13903
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۰۵

حزب بارزانی یک هیئت عالی‌رتبه‌ برای مذاکره به بغداد می‌فرستد

حزب دموکرات کردستان عراق از تصمیم خود مبنی بر تشکیل هیئتی عالی‌رتبه جهت انجام رایزنی با طرف‌های سیاسی در بغداد خبر داد.

حزب دموکرات کردستان عراق از تصمیم خود مبنی بر تشکیل هیئتی عالی‌رتبه جهت انجام رایزنی با طرف‌های سیاسی در بغداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دفتر سیاسی این حزب با نظارت مسعود بارزانی نشستی را برگزار کرد که طی آن به بررسی روند انتخابات پارلمان این کشور و مرحله بعد از اعلام نتایج انتخابات پرداخت.

در این بیانیه همچنین آمده است: پیش‌بینی می‌کردیم حزب دموکرات کردستان عراق با احراز ۲۵ کرسی طی انتخابات اعتماد شهروندان کردستانی را جلب کند؛ این اعتماد به نامزدهای ما دلیلی برای امکان دفاع آن‌ها از حق و حقوق و آزادی‌های ملت کردستان در پارلمان عراق است.

طبق بیانیه مذکور، حزب دموکرات کردستان عراق بر این باور است با وحدت موضع گروه‌های کرد و گروه‌های عراقی که به حق و حقوق و آزادی ملت کردستان عراق ایمان دارند، می‌تواند از حق و حقوق قانونی‌شان به بهترین نحو ممکن دفاع کند.

در بیاینه این حزب آمده است:‌ در این راستا مذاکرات با گروه‌های کرد را برای رسیدن به موضعی مشترک آغاز خواهیم کرد.

دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد: رایزنی‌ای با طرف‌های عراقی به‌ دلیل حل مشکلات و همکاری مشترک آغاز خواهیم کرد و هیئت عالی‌رتبه‌ای را جهت انجام مذاکرات درخصوص تشکیل دولت عراق آینده به بغداد خواهیم فرستاد.

در همین راستا، پیشتر عارف رشدی، مشاور دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق از وجود تلاش‌هایی برای یکپارچه سازی موضع طرف‌های کرد برای همکاری مشترک با بغداد خبر داده بود.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق روز شنبه نتایج نهایی انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ میلادی را در سطح لیست‌ها و کرسی‌ها اعلام کرد و طبق نتایج فراکسیون صدر پیروز نهایی انتخابات عراق شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 7 = نُه