- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

جنگنده‌های عراقی مخفیگاه داعش را در «صلاح الدین» هدف قرار دادند

جنگنده‌های نیروی هوایی عراق در یک عملیات موفق مخفیگاه تروریست‌های داعش در استان «صلاح الدین» را نابود کردند.

 ارتش عراق یکشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور به یک مخفیگاه  گروه تروریستی داعش در روستایی در استان «صلاح الدین» حمله کرده و طی این حمله همه عناصر این هسته تروریستی داعش کشته شده‌اند.

به نوشته وبگاه «کردستان-۲۴» در بیانیه‌ای ارتش عراق آمده است که جنگنده‌های «اف-۱۶» نیروی هوایی عراق در یک حمله هوایی موفق مخفیگاه تروریست‌های داعش در «تکریت» مرکز صلاح الدین را نابود کردند. در بیانیه ارتش عراق به جزئیات دیگر این مأموریت هوایی اشاره‌ای نشده است.

با توجه به نگرانی موجود از احتمال تردد تروریست‌های داعش ا مرز عراق و سوریه، بغداد از چندی پیش مواضع خود در بخش‌هایی از استان‌های «الانبار» و «نینوا» را تقویت کرده است.

خبرگزاری دولتی عراق روز شنبه در همین زمینه اعلام کرد که فرماندهی پلیس مرزی برای جلوگیری از فرار و نفوذ تروریست‌ها، در امتداد مرز بین عراق و سوریه در استان‌های نینوا و انبار استحکامات امنیتی ایجاد کرده است.

با وجود فروپاشی خلافت داعش در عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی، هسته‌های مخفی این گروه همچنان به خرابکاری و ترور در این کشور ادامه می‌دهند.

رئیس استخبارات ارتش عراق در روزهای گذشته در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» هشدار داد که هسته باقی‌مانده داعش در تلاش است تا با جذب نیروهای جدید، این گروه را احیا کند.