- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

جنرال الکتریک: افزایش ۷۵۰ مگاواتی تولید برق عراق تا پایان سال

شرکت «جنرال الکتریک» با انتشار گزاشی خبر داد که با بهره برداری از چهار نیروگاه فرعی اضافی در آینده نزدیک تا پایان سال جاری میلادی ۷۵۰ مگاوات به تولید برق عراق افزوده خواهد شد.

به گزارش «میدل ایست نیوز» در این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده آمده که این شرکت در همکاری با دولت عراق در حال بررسی پروژه های مهمی برای تقویت تولید برق و به روزسازی شبکه های برق در سرتاسر کشور است و برای ارائه پروژه های مهم بدین منظور با دولت عراق کار می کند.

این گزارش افزوده که در ۶ ماه گذشته این شرکت چند قرارداد بازسازی را اجرا کرده که نتیجه آن بهره برداری از ۱٫۸ هزار مگاوات برقی بوده که در شبکه ها هدر می رفته است.

«جنرال الکتریک» تأکید کرده که بیش از نیم قرن حضوری تأثیرگذار در عراق داشته و بیش از ۳۰۰ کارمند عراقی را استخدام کرده و حدود ۵۵ درصد برق عراق را تولید می کند.

این در حالی است که روز گذشته نیز عراق با شرکت آلمانی زیمنس قراردادی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار امضا کرد که به موجب آن زیمنس نقشه راهی برای حل نهایی مشکل برق عراق طی چهار سال ارائه و اجرا می کند.

«لؤی الخطیب» که همراه نخست وزیر عراق برای امضای این قرارداد به آلمان سفر کرده در گفت وگو با شبکه رسمی «العراقیه» ضمن تأکید بر اهمیت حیاتی این قرارداد خبر داد که این قرارداد ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار فرصت شغلی در عراق ایجاد خواهد کرد.

همزمان «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق نیز با انتشار توئیتی خبر داد که رئیس شرکت زیمنس در نشستی مشترک با مقامات عراقی خبر داده که همه سود حاصل برای زیمنس از این قرارداد را صرف پروژه های دیگری در خود عراق خواهد کرد.