- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

توضیحات فرماندهی عملیات مشترک درباره تردد نظامیان خارجی در شهرهای عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق تأکید کرده که این هیچ افزایشی در شمار نیروهای ائتلاف در عراق صورت نگرفته است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای به شایعات مربوط به تردد نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در این بیانیه آمده که در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها اخبار و شایعات گسترده ای درباره تحرکات ائتلاف بین المللی منتشر شده که لازم درباره آن توضیحاتی داده شود.

این بیانیه تأکید کرده که در تعداد نیروهای ائتلاف در عراق افزایشی صورت نگرفته و این نیروها برای آموزش و پشتیبانی لجستیک و مشاوره در عراق حضور دارند.

در این بیانیه آمده که همه اطلاعات و اخبار درباره انتشار این نیروها و برپا کردن نقاط ایست بازرسی و فرود و دستگیری همه دروغ است و نیروهای ائتلاف بین المللی بدون موافقت و هماهنگی حکومت عراق دست به هیچ اقدامی نمی زنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق از شهروندان عراقی خواسته که به شایعات توجه نکنند و برای خبرگرفتن به منابع رسمی اعتماد کنند و به رسانه هایی که در پی منحرف کردن افکار عمومی هستند هشدار داده که به این کار پایان دهند.

پیش از این رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق به صورت سازمان دهی شده اخباری درباره تردد نیروهای امریکایی در برخی شهرهای عراق منتشر کرده بودند.