- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

توافق عراق و ترکیه بر گسترش رزمایش‌های نظامی و تبادل اطلاعات امنیتی

در جریان سفر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به عراق، دو کشور بر توسعه رزمایش‌های نظامی مشترک و تبادل تجارب نظامی و امنیتی و افزایش مبادلات تجاری از طریق گذرگاه‌های مرزی توافق کردند.

 به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، عراق و ترکیه بر تقویت روش‌های همکاری و هماهنگی در عرصه نظامی و تبادل تجارب و انجام رزمایش‌های نظامی مشترک میان نیروهای عراقی و ترکی به میزان بیشتر در مقایسه با گذشته، توافق کردند.

به نوشته روزنامه عراقی «الزمان [1]»، عراق و ترکیه پس از انجام رزمایش‌های مشترک پیشین و تحقق اهداف تعیین شده یعنی تقویت امنیت و ثبات در هر دو کشور همسایه، به دنبال افزایش این همکاری‌ها هستند.

«خلوصی اکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در سفر به بغداد و دیدار با «عرفان محمود الحیالی» وزیر دفاع عراق، درباره مسائل مشترک مربوط به امنیت مرزها و تبادل تجارب نظامی و سازندگی و مبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر توسعه روابط نظامی در بخش‌های آموزش نظامیان و مبارزه با تروریسم و فعالسازی اقدامات اطلاعاتی و امنیتی تاکید کردند و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه از روحیه عالی و جنگندگی، نیروهای عراقی و فداکارهای آنها در نبرد با داعش و نقش بزرگ آنها در کلیه عرصه‌ها از جمله کمک و ارائه خدمات به اهالی مناطق آزادشده از دست داعش، تقدیر کرد.

وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار گفت که کشورش به نیابت از همه جهان با داعش جنگیده و پیروزی عراق بر داعش، پیروزی خیر بر شر بوده است.

براساس بیانیه وزارت دفاع عراق، الحیالی در ادامه به تاکید کشورش بر تقویت روابط  حسنه با کشورهای همسایه در تمامی زمینه‌ها اشاره و با «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق و همتای ترکش بر تقویت همکاری‌های دوجانبه نظامی و امنیتی و اطلاعاتی توافق کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه  پنجشنبه در سفر به عراق در مقر وزارت دفاع این کشور از سوی عثمان الغانمی مورد استقبال قرار گرفت و پس از استقبال رسمی به دیدار وزیر دفاع عراق رفت.