- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

توافق اتحادیه میهنی کردستان، جبهه ترکمانان و عرب ها برای اداره کرکوک

«روند ملا محمود»، معاون مسئول حزب اتحادیه میهنی کردستان در استان کرکوک اعلام کرد که حزب متبوعش به همراه ترکمن ها و عرب به توافق نسبی برای حل و فصل پرونده مناصب مدیریتی در استان کرکوک دست پیدا کرده اند.

به گزارش میدل ایست نیوز ملا محمود در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم، تصریح کرد که اتحادیه میهنی از سر گیری فعالیت های شورای استانداری کرکوک را تایید می کند تا این شورا پس از تعطیلی یک ساله دوباره به اهالی کرکوک خدمات رسانی کند.

وی افزود: «شورای استانداری کرکوک چند روز پیش جلسه ای مشورتی را برگزار کرد که حائز حد نصاب قانونی بود. ما بدون حضور حزب دمکرات کردستان هم می توانیم تشکیل جلسه بدهیم، در همین راستا ما چندین بار به آنها پیشنهاد دادیم که به کرکوک بازگردند اما هر بار با پیشنهاد ما مخالفت شد.»

ملا محمود در ادامه گفت: تواقق تقریبا قطعی برای تعیین شخصیتی از ترکمانان برای تصدی ریاست شورای استانداری کرکوک حاصل شده است، بر اساس این توافق استاندار نیز از اتحادیه میهنی انتخاب خواهد شد و چندین شخصیت برای تصدی این پست وجود دارد، پیشتر «رزکار علی»، عضو دفتر سیاسی حزب برای عهده دار شدن این منصب نامزد شده بود.

وی اظهار داشت: شورای استانداری تلاش خواهد کرد تا در مرحله پیش رو جلسه ای را برای حل و فصل همه مسائل باقی مانده ترتیب دهد تا این چنین با تشکیل تیم اداری موفق، حقوق همه قومیت ها در کرکوک رعایت شود.

جبهه ترکمانان عراق پیشتر تعیین «حسن توران»، نائب رئیس این جبهه به عنوان استاندار کرکوک را تکذیب کرده بود.